Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعمروعياش, ريان-
dc.date.accessioned2021-02-09T09:04:09Z-
dc.date.available2021-02-09T09:04:09Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.other330-1309-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/930-
dc.descriptionThis study aimed to demonstrate the impact of developing banking services on maintaining customer loyalty in the Algerian Popular Loan Bank - Mila Agency - and to achieve this study, the student designed an electronic questionnaire to collect primary information from the study sample consisting of 50 individuals, and in light of this data were collected, analyzed and hypotheses tested. Using the SPSS statistical package. Many statistical methods have been used to achieve the objectives of this study, including simple and multiple regression nalysis. After conducting the analysis process for the study data and its hypotheses, the study reached a umber of results, the most prominent of which is the existence of a statistically significant impact on the development of banking services combined (service specifications, service quality, technology used) in maintaining customer loyalty in the Algerian Popular Loan Bank - Mila Agency - at a significant level ( α ≤0.05). The study commended: • The Algerian Popular Loan Bank - Mila Agency - should pay attention to developing the banking service because of its impact on improving quality and creating customer confidence towards the bank.The Algerian Popular Loan Bank - Mila Agency - must expand and increase the use of modern technological evices such as ATMs, electronic cards, points of sale, and provide modern services using advanced technology, as they represent a major factor in increasing customer loyalty. • Not being satisfied with a limited number of raditional banking services, as the Algerian Popular Loan Bank- Mila Agency - must diversify its services, innovate new services, and benefit from the expertise of competitive banks. Key words: development of anking services, quality of banking services, customer loyalty, Bank Popular Algerian - Mila Agency -.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى بيان أثر تطوير الخدمات البنكية في الحفاظ على ولاء الزبون ببنك القرض الشعبي الجزائري – وكالة ميلة- تم بتصميم استبيان الكتروني لجمع المعلومات الأولية من عينة الدراسة المكونة من 50مفردة، وفي ضوء ذلك جرى جمع البيانات وتحليلها واختبار الفرضيات باستخدام برنامج الحزمة الإحصائي للعلوم الإجتماعية ، SPSSوقد تم استخدام العديد من الأساليب الإحصائية لتحقيق أهداف هذه الدراسة منها تحليل الإنحدار البسيط والمتعدد. وبعد إجراء عملية التحليل لبيانات الدراسة وفرضياتها، توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج أبرزها وجود أثر ذو دلالة إحصائية لتطوير الخدمات البنكية مجتمعة (مواصفات الخدمة، جودة الخدمة، التكنولوجيا المستخدمة) في الحفاظ على ولاء الزبون ببنك القرض الشعبي الجزائري – وكالة ميلة- عند مستوى دلالة ( .( α ≤0.05 وقد أوصت الدراسة ب : على بنك القرض الشعبي الجزائري –وكالة ميلة- الاهتمام بتطوير الخدمة البنكية لما لها أثر في تحسين الجودة وخلق ثقة الزبائن اتجاه البنك. يجب على بنك القرض الشعبي الجزائري – وكالة ميلة- التوسع والزيادة في استخدام الأجهزة التكنولوجية الحديثة مثل الصرافات الآلية، بطاقات إلكترونية، نقاط البيع وتقديم خدمات حديثة باستخدام تكنولوجيا متطورة، كونها تمثل عاملا رئيسا في زيادة ولاء الزبائن. عدم الاكتفاء بعدد محدود من الخدمات البنكية التقليدية، حيث يجب على بنك القرض الشعبي الجزائري – وكالة ميلة- تنويع خدماته وابتكار خدمات جديدة والاستفادة من خبرات البنوك المنافسةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectتطوير الخدمات البنكية، جودة الخدمات البنكية، ولاء الزبون، بنك القرض الشعبي الجزائري – وكالة ميلة-en_US
dc.subjectdevelopment of banking services, quality of banking services, customer loyalty, Bank Popular Algerian - Mila Agency -en_US
dc.titleأثر تطوير الخدمات البنكية في الحفاظ على ولاء الزبونen_US
dc.title.alternative-دراسة حالة بنك القرض الشعبي الجزائري - وكالة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mèmoire final.pdf6,73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.