Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/928
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن لعريبي ، بوسالم, عبير ، أحلام-
dc.date.accessioned2021-02-09T08:15:46Z-
dc.date.available2021-02-09T08:15:46Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.other330-1302-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/928-
dc.descriptionIn order to maintain their competitiveness, hotels always seek to offer different types of hotel services, whether of high quality or unique ones, which considered excellent by Customers, and often they exceed their xpectations, However some of the services deeled excellent, generate only the impact of surprise rather than meeting the needs and desires of customers. This study aims to address the zone of tolerance (ZOT),between the desired level and the acceptable level of services provided by the Tapis Roug Hotel in the state of Mila in the light of service quality (tangibility, reliability, responsiveness, Security, empathy) and disclosure of the relationship between service quality and satisfaction based on a questionnaire to collect data from the ndividuals, of sample using the (SPSS V24) program for data processing. The results indicate that there is a tolerance zone in customer service expectations, and a difference between the desired and adequate level of expectation as well as the existence of different tolerance areas for customers towards different hotel services concerning levels of perceeived importance for customers it also indicates that the perceived quality of services has a direct impact on customer satisfactionen_US
dc.description.abstractمن أجل أن تكون الفنادق قادرة على البقاء في جو المنافسة، دائما ما تجدها تسعى إلى اقتراح أنواع مختلفة من الخدمات الفندقية سواء ذات جودة عالية أو خدمات فريدة من نوعها، فيعتبر العملاء هذه الخدمات ممتازة، وغالبا ما تتجاوز توقعاتهم، و مع ذلك فإن بعض الخدمات التي تراها الفنادق ممتازة تولد فقط تأثير الدهشة بدلا من تلبية احتياجات ورغبات العملاء، تهدف هذه الدراسة إلى معالجة منطقة التسامح ( )ZOTعلى الخدمات التي يقدمها فندق البساط الأحمر بولاية ميلة في ظل أبعاد جودة الخدمة (الملموسية، الإعتمادية، الاستجابة، الأمان، التعاطف) والكشف عن العلاقة بين جودة الخدمة والرضا من خلال اعتماد على استبيان لجمع البيانات من أفراد العينة وتم استخدام برنامج الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية ( )SPSS V24لمعالجة البيانات، تشير النتائج إلى وجود منطقة تسامح في توقعات خدمة العملاء و وجود اختلاف بين مستوى التوقع المرغوب والمقبول بالإضافة إلى وجود مناطق تسامح مختلفة للعملاء اتجاه الخدمات الفندقية المختلفة فيما يتعلق بمستويات الأهمية المتصورة للعملاء، و أن جودة الخدمة المتصورة لها تأثير مباشر على رضا العملاءen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectجودة الخدمة، منطقة تسامح، المستوى المرغوب، المستوى المقبول، رضا العملاءen_US
dc.subjectService quality, The Zone of Tolerance, Desired level, Adequate level, Customer Satisfaction.en_US
dc.titleمنطقة تسامح العملاء اتجاه الخدمات الفندقيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة فندق البساط الأحمرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilovepdf_merged (14).pdf6,42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.