Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/918
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorوجعي ، حيمروش, صالح ، بلال-
dc.date.accessioned2021-02-08T09:47:45Z-
dc.date.available2021-02-08T09:47:45Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.other330-1320-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/918-
dc.descriptionThis study aims to demonstrate the golden card services in improving the quality of Algeria post services; by replying on a special model through which to study the extent of the impact of the golden card service in mproving the quality of Algeria post services through its dimensions of: reliability, responsiveness, access, eauty, safety and trust; to verify this, a study was conducted on Algeria post Mila ,in which a questionnaire was approved for Algeria post customers, where 90 questionnaires were analyzed by using the SPSS program. Through this study, several theoretical and practical results were reached ;as for the theoretical results it has been concluded that the services of the gold card and its quality are related to several elements of ease, speed of obtaining the service with high quality and efficiency at the lowest cost .As for the applied results; it was oncluded through this research that the gold card services contribute significantly to improving the quality of anking service in its various dimensions ( reliability, responsiveness, accessibility and aesthetic location , xcept for the forth dimension( safety and trust).This is due to the fact that customers do not have much confidence in the gold card services provided ; based on the results, recommendations were made to administration of Mila posten_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى تبيان خدمات البطاقة الذهبية في تحسين جودة خدمات بريد الجزائر، بالاعتماد على نموذج خاص يتم من خلاله دراسة مدى اثر خدمة البطاقة الذهبية في تحسين جودة خدمات بريد الجزائر من خلال أبعادها المتمثلة في: الاعتمادية، الاستجابة، الوصول /الجمال، الأمان / الثقة. وللتحقق من ذلك أجريت دراسة على بريد الجزائر ميلة، اعتمد فيها الاستبيان لزبائن بريد الجزائر حيث تم تحليل 09استمارة باستخدام برنامج . ، SPSSو تم التوصل من خلال هذه الدراسة إلى عدة نتائج نظرية وتطبيقية. بالنسبة للنتائج النظرية، فقد تم التوصل إلى أن خدمات البطاقة الذهبية و جودتها يتعلق بعدة عناصر: سهولة وسرعة الحصول على الخدمة بجودة وكفاءة عالية وبأقل تكلفة...الخ.، أما النتائج التطبيقية تم استنتاج من خلال هذا البحث وأن الخدمات البطاقة الذهبية تساهم بدور كبير في تحسين جودة الخدمة المصرفية بمختلف أبعادها ( الاعتمادية،الاستجابة، الوصول/ الموقع الجمالي) ، ماعدا بعد الرابع ( بعد الأمان/الثقة) وهذا راجع إلى أن العملاء ليس لديهم ثقة كبيرة في خدمات البطاقة الذهبية المقدمة، وبناء على النتائج تم تقديم توصيات لإدارة البريد ميلة.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectخدمات البطاقة الذهبية ، جودة البطاقة الذهبية ، الاعتمادية، الاستجابة، الوصول/ الموقع، الأمان / الثقةen_US
dc.subjectGold card services _ Quality card services _Reliability _Responsiveness _Accessibility _Location _Safety _confidenceen_US
dc.title-أثر وسائل الدفع الإلكتروني في تحسين جودة الخدمات -بريد الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر وسائل الدفع الإلكتروني في تحسين جودة الخدمات.pdf11,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.