Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/883
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorشلي, رقية-
dc.date.accessioned2021-01-28T13:19:39Z-
dc.date.available2021-01-28T13:19:39Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات عربيةen_US
dc.identifier.other800-2855-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/883-
dc.descriptionThe tille of our vsearch foused on the phenomeuon of the prsgressvve evaluation in the lighet of secand eneration reno vation of secand generation of ;secand year pmary level Howerer ;this reseach conduched in two primary schools which are :HADDAD Akila in cous tantine ,and BENNACEFALI in MILA .Indeed ,this researchshed light on the exteut of the progressive evaluation appliction and its mechanisug amang ARABIC Teachers in learning and HW they present their lessaus ,aswell the exteut of questions.HAwerer, we confirned thet this phenome non is are of the erncial waye that helps studennts to acquire the various skills and nfarmation.Ferher it helpus to know the students weakneses and haw to solve it , raut ,evaluation shauld repeit the educational syten laws becouse ,It is the basic faudation that the there stages of sducation based on. INALLY , the results show that there IS sowe limitationS OF this stidy in the checkhish of the secand genenad ,in the priwary levelen_US
dc.description.abstractتمحور عنوان بحثنا حول ظاهرة التقويم المستمر في ظل إصلاحات الجيل الثاني لمستوى السنة ثانية ابتدائي، وأخذنا كنموذج للعينة ابتدائية حداد عقيلة (قسنطينة)، وعلي بن ناصف (ميلة) وسلطنا الضوء على مدى تطبيق التقويم المستمر وآلياته عند أساتذة اللغة العربية في التعليم وكيفية تقديمهم للدروس، ومدى قابلية التلاميذ لهذا النمط من للنشاطات التقويمية المبرمجة حيث توصلنا بأن التقويم من أهم الطرق التي تساعد التلميذ في اكتساب المهارات و لمعلومات، كما أن التقويم يساعدنا على معرفة النقائص لدى التلاميذ و محاولة علاجها، لكن هذا التقويم يكون خاضعا لقوانين المنظومة التربوية لأنها اللبة الأساسية التي يقوم عليها التعليم في أطواره الثلاث، ولقد أسفرت نتائج البحث إلى وجود نقائص عدة في التقويم المستمر الخاص بمنهاج الجيل الثاني في الطور الابتدائي حسب الوقائع الميدانيةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالتقويم المستمر، الجيل الأول، الاصلاحات، الجيل الثاني، الطور الابتدائي، السنة الثانية أنموذجاen_US
dc.title-التقويم المستمر في ظل إصلاحات الجيل الثاني السنة الثانية ابتدائي –أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.