Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبولعراس , يعقوب , جمال بن مودّع-
dc.date.accessioned2021-01-26T12:31:09Z-
dc.date.available2021-01-26T12:31:09Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationالتخصص: لسانيات عربيةen_US
dc.identifier.other800-2829-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/866-
dc.descriptionThe reforms of the new educational system aim to improve the process of teaching and learning Arabic, by reviewing the methods of teaching Arabic, and by introducing modifications to the primary education curriculum to students and teaching reading according to the syllabique method that contributes to stimulating imagination and developing the skills of phonological awareness among students and developing them, and we have proposed through this research some of the most important recommendations: the necessity of teaching the foundations and skills of linear phonological awareness in the curricula of methods of teaching Arabic language and preparing guides for teachers explaining in detail the skills of linear phonological awareness and provide a practical examples of how to teach and develop it in childhooden_US
dc.description.abstractتهدف إصلاحات المنظومة التربوية الجديدة إلى تحسين عملية تعليم اللغة العربية وتعلمها، بإعادة النظر في طرائق تدريس اللغة العربية، و ادخال تعديلات على المناهج الدراسية، ويعد أحدث منهج في تعليم اللغة العربية وتعلمها في التعليم الابتدائي المنهج الصوتي الخطي الذي وضع لغرض معالجة المشاكل القرائية لدى التلاميذ وتعليم القراءة وفق الطريقة المقطعية التي تسهم في تنشيط الخيال، وتنمية مهارات الوعي الصوتي لدى التلاميذ وتطويرها، وقد اقترحنا من خلال هذا البحث بعض التوصيات أهمها: ضرورة تدريس أسس ومهارات الوعي الصوتي الخطي في مقررات طرائق تدريس اللغة العربية و اعداد أدلة للمدرسين تشرح بصورة تفصيلية مهارات الوعي الصوتي الخطي وتعطي أمثلة تطبيقية عن كيفية تدريسها وتنميتها في مرحلة الطفولةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectلمنظومة التربوية، تعليم وتعلم، المناهج الدراسية، التعليم الابتدائي، المنهج الصوتي الخطي، الوعي الصوتيen_US
dc.subjecteducational system, teaching and learning, syllabique method, Primary education, linear phonological awarenessen_US
dc.titleأثر المنهج الصوتي الخطي في تعليم اللغة العربية و تعلمها الطور الأول من التعليم الإبتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر المنهج الصوتي في تعليم اللغةالعربية.pdf1,97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.