Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/839
Title: | -إستثمار النصوص الأدبية في إكتساب المهارات اللغوية السنة الأولى ثانوي - أنموذجا |
Authors: | بوسبتة ، ناموس, هشام ، محمد |
Keywords: | الوظيفة، المهارة اللّغوّية، الاستماع، الق ا رءة، الكلام، الكتابة، الّنص الأدبي function, linguistic skill, listening, reading, speaking, writing, literary text. |
Issue Date: | Jun-2020 |
Publisher: | Abdelhafid boussouf university Centre mila |
Citation: | تخصص: لسانيات تطبيقية |
Abstract: | يحاول هذا البحث إظهار وظيفة المها ا رت اللّغوّية في تعليمّية الّنصوص الأدبّية لل ّ سنة الأولى من التّعليم الثّانوي، فاشتمل في مدخله على مقاربة مفاهيمّية لمصطلحات هذا البحث كالوظيفة والمهارة، والّنص، ليخ ّ ص في فصله الأوّ ل أنواع المها ا رت اللّغوّية وأهمّيتها، وكذا مفهوم الّنص الأدبي وطرق تدريسه في ظ ّ ل المقاربة بالكفاءات، أما الفصل الثّاني عمد إلى كيفّية تدريس الّنص الأدبي وفق مهارة الاستماع، الق ا رءة، الكلام، الكتابة، كذا تحليل نتائج الاستبانة الموّ جهة لأساتذة ال ّ سنة الأولى ثانوي |
Description: | This research treat the function of linguistic skills in the education of literary texts, the first year of secondary education, so in its entry, it included a conceptual approach to the terms of this research, such as function, skill, and text, in which the first chapter treat with the types and importance of linguistic skills, as well as the concept of the literary text and its teaching methods in light of the approach With competencies, as for the second chapter, it address with how to teach the literary text according to the skill of listening, reading, speaking, writing, as well as analyzing the results of the questionnaire addressed to teachers of high school |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/839 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
مذكرة هشام بوسبتة كاملة.pdf | 2,53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.