Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorباغي ، روانة, صافية ، ســمية-
dc.date.accessioned2021-01-20T08:44:21Z-
dc.date.available2021-01-20T08:44:21Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.other800-2918-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/833-
dc.descriptionThe topic of the research deals with the effectiveness of classroom organization in the educational activity of reading In the second phase of the primary and the role that this organization plays in the performance of this activity, this activity especially in the educational field of the Arabic language, in which reading is strongly interfered with, enabling the learner to perform this activity in good way, and demonstrating the difficulties encountered in this language activity. As well as achieving a balanced student who mastered class activities, and makes his sitting system an effective factor. In addition to explaining the characteristics of an effective class system and the principles of classroom management, and knowing its problems and difficulties that lie in it. In addition to the factors that help in the success of class management and see the opinion of teachers on this topicen_US
dc.description.abstractيتناول موضوع البحث فاعلية التنظيم الصفي في تعليمية نشاط القراءة في الطور الثاني الابتدائي والدور الذي يلعبه هذا التنظيم في أداء هذا النشاط خاصة في مجال تعليمية اللغة العربية الذي تتدخل فيه القراءة بقوة وتمكين المتعلم من أداء هذا النشاط بطريقة جيدة وتدليل الصعوبات التي تعتري هذا النشاط اللغوي وكذا تحقيق تلميذ متوازن يتقن الأنشطة الصفية ويجعل من نظامه الجلوسي عاملا فعالا بالإضافة إلى توضيح خصائص النظام الفعال للصف ومبادئ الإدارة الصفية ، ومعرفة مشكلاتها والصعوبات التي تقع فيها ، بالإضافة إلى العوامل المساعدة في نجاح إدارة الصف ، والاطلاع على رأي الأساتذة في هذا الموضوعen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالتنظيم الصفي، الإدارة الصفية، العملية التعليمية، مهارة القراءة.en_US
dc.subjectClassroom organization, classroom management, educational process, reading skillen_US
dc.titleفاعلية التنظيم الصفي في تعليمية نشاط القراءة لدى تلاميذ الطور الثاني الإبتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
فاعلية التنظيم الصفّي في تعليمية نشاط.pdf10,49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.