Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلوصيف , سلمى , وفاء بولعراوي-
dc.date.accessioned2021-01-20T08:23:04Z-
dc.date.available2021-01-20T08:23:04Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.other800-2953-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/831-
dc.descriptionIn an attempt to understand the human experience and discover the existential daily life, one of the basic stakes was to understand what social communication is based on in the terms of signs within the field of signs science, because of the importance this science acquires in many approaches. From multiple interpretations and readings that the semiotic can be invested towards achieving the desired goal, this work is limited to studying the thresholdsin the new book the fifth year of primary school, deciphering the book´s codes and its components and the ability to collect information and consolidate it better, thanks to the diversity and abundance of images in the book, simple clear headings in its primary and secondary sections, changing its color and size according to type, and we do not forget the role of colors that greatly and clearly contribute to beautifying the book and organizing it especially in terms of its presence in the titles, which makes it easier for the learner´s to use it. And based on this, the threshold of the book is a key to the learner´s understanding of the content of the book and achievement of the desired goalsen_US
dc.description.abstractفي محاولة لفهم التجربة الإنسانية واكتشاف الحياة اليومية والوجودية، كان أحد الرهانات الأساسية فهم ما يستند عليه التواصل الاجتماعي من علامات داخل حقل علم العلامات، لما يكتسبه هذا العلم من أهمية في كثير من المقاربات! وقد شكلت العتبات بوصفها خط الانطلاق حقلا خصبا اهتمت به الدراسة السيميائية لما تقدمه من تأويلات وقراءات متعددة يمكن للسيمياء استثمارها نحو تحقيق الهدف المراد لهذا اقتصر هذا العمل على دراسة العتبات في الكتاب الجديد سنة خامسة ابتدائي، حيث نجد من العتبات التي ركز عليها العمل: الغلاف، العناوين، الصور والألوان، وهذه العتبات بدلالاتها وايحاءاتها تفتح أمام المتعلم أبوابا من أجل فك شفرات الكتاب ومكوناته والقدرة على تحصيل المعلومات وترسيخها بشكل أفضل، يعود الفضل في ذلك إلى تنوع وكثرة الصور المتواجدة في الكتاب، والعناوين الواضحة البسيطة بتقسيمها إلى أساسية وثانوية مع تغير لونها وحجمها حسب النوع، كما لا ننسى دور الألوان التي ساهمت بشكل كبير وواضح في تجميل الكتاب وتنظيمه خاصة من ناحية تواجدها في العناوين مما يسهل على المتعلم استخدامه. وبناء على هذا فإن عتبات الكتاب تعد مفتاحا لفهم المتعلم محتوى الكتاب وتحصيل الأهداف المرجوة منهen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.titleسيميائية العتبات في الكتاب المدرسي الجديد للسنة خامسة ابتدائي أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
سيميائية العتبات في الكتاب المدرسي الجديد.pdf3,79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.