Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/815
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | لحيلح ، زلواش, سامية ، يمينة | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-18T09:34:32Z | - |
dc.date.available | 2021-01-18T09:34:32Z | - |
dc.date.issued | 2020-06 | - |
dc.identifier.citation | تخصص: لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.other | 800-2938 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/815 | - |
dc.description | This research seeks to compare the Arabic term of the two Arab researchers, Abdul Rahman Al hajj saleh and Abdul Salam A-masdi, who were able to develop modern Sunni terms based on their study of the Arab inguistic heritage. Lt also highlights the obstacles facedby this term in both status and translation, particularly in Arabic, which is facing the problem of the term industry | en_US |
dc.description.abstract | يحاول هذا البحث عقد مقارنة بين المصطلح اللساني عند كل من الباحثين العربيين عبد الرحمان الحاج صالح وعبد السلام المسدي، اللذين كان لهما الفضل في بلورة مصطلحات لسانية مستحدثة انطلاقا من دراستهما للتراث اللغوي العربي، كما يسلط الضوء عمى العقبات التي يواجهها هذا المصطلح سواء في الوضع أو الترجمة، لاسيما في اللغة العربية التي تواجه مشكلة صناعة المصطلح. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | Abdelhafid boussouf university Centre mila | en_US |
dc.subject | مقارنة، المصطمح المساني، عبد الرحمن الحاج صالح، عبد السلام المسدي | en_US |
dc.subject | Comparison, lacuna term, Abdul Rahman Al hajj saleh, Abdul Salam A-masdi | en_US |
dc.title | ا لمصطمح اللساني عند عبد الرحمن الحاج صالح وعبد السلام المسدي | en_US |
dc.title.alternative | دراسة مقارنة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
المصطلح اللساني عند عبد الرحمان الحاج صالح وعبد السلام المسد.pdf | 3,52 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.