Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/795
Title: | إستثمار المهارات اللغوية في بناء الوضعية الإدماجية السنة الثانية من التعليم المتوسط نموذجا |
Authors: | بوكرك ، عمايري, نجاح ، أمال |
Keywords: | المهارات اللغوية. الوضعية الإدماجية Language skills.Incremental position |
Issue Date: | Jun-2020 |
Publisher: | Abdelhafid boussouf university Centre mila |
Citation: | تخصص: لسانيات تطبيقية |
Abstract: | تطرقنا في هذا البحث إلى قضية من أهم القضايا اللغوية ألا وهي قضية إستثمار المهارات اللغوية في بناء الوضعية الإدماجية وهو موضوع حديث في الدراسات اللغوية . فقد قمنا بتوضيح بعض المفاهيم الأولية عن المهارات اللغوية والوضعية الإدماجية ، ومن أجل ذلك تم إعتماد المنهج الوصفي التحليلي الذي يصف الواقع ،وذلك عن طريق إستجواب أفراد العينة المذكورة من تلاميذ السنة الثانية من التعليم المتوسط أنموذجا وصمم لذلك إستبيان كأداة رئيسية لجمع المعلومات في الميدان، وتوصلت الدراسة إلى جملة من النتائج أهمها : أن المهارات اللغوية ساهمت وبشكل فعال في بناء وضعية إدماجية |
Description: | In this research, we dealt with one of the most important linguistic issues, which is the issue of investing language skills in building an inclusive situation, which is a recent topic in linguistic studies. We have clarified some elementary concepts about language skills and the inclusionary situation, and for that the descriptive and analytical approach that describes the reality was adopted, by interrogating the aforementioned sample of students of the second year of intermediate education as a model and a questionnaire was designed for this as a main tool for collecting information in the field. The study led to a number of results, the most important of which are: that language skills have effectively contributed to building an inclusive situation |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/795 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
إستثمار المهارات اللغوية في بناء الوضعية.pdf | 1,49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.