Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/794
Title: -إستثمار التداخل اللغوي لإكتساب اللغة الثانية تلاميذ سنة ثالثة إبتدائي - أنموذجا
Authors: جنان , ريان , بشري مرابط
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: يعتبر التداخل اللغوي ظاهرة لسانية مهمة في مجال تعليمية اللغات، فهو يشمل كل لغات العالـم دون استثناء، يلجأ إليه غالبا مزدوج اللغة لتخفيف العبئ الموجود في لغته، كذلك لملإ الفراغات التي يصادفها فيها. ويعرف التداخل اللغوي أيضا بأنه إبدال عنصر من عناصر اللغة الأم بعنصر من عناصر اللغة الثانية التي يتعلمها المرء، له عدة أسباب أدت إلى ظهوره كالاستعمار مثلا. ويساهم بشكل فعال في اكتساب لغة ثانية من خلال أوجه التشابه الموجودة بين اللغتين ، فكلما زاد التشابه بينهما كلما كان التعلم أسهل
Description: Linguistic overlap is an important linguistic phenomenon in the field of langage education, as it includes all the languages of the world without exception, resorting to bilingualism to reduce the burden present in its anguage, in order to fill the spaces it encounters linguistic overlap is also hnown as the replacement of one of the elements of the mother longue with one the elements of the second language that one learns, which has several reasons that led to its emergence, sush as colonialism, for example. It effectively contributes to cquiring a second language through the similavities the exist between. The two languages, so the more similarities between then, the easier the learning
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/794
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
استثمار التداخل اللغوي لاكتساب اللغة الثانية.pdf1,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.