Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/788
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | قردوح ، غرابة, خولة ، فتیحة | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-13T11:15:08Z | - |
dc.date.available | 2021-01-13T11:15:08Z | - |
dc.date.issued | 2020-06 | - |
dc.identifier.citation | تخصص: أٔدب عربي قديم | en_US |
dc.identifier.other | 800-2804 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/788 | - |
dc.description | This research aims to shed light on the educational poetry of Al-Akhtal and to study poetic selections for a collection of the two purposes of praise and slander, which formed a pure artistic and cultural prominent in the ancient Arab poetic divan, where the praise poem at Al-Akhtal was considered an extension of the Al-Sabagh Al-Jahiliyya school for the multiplicity of its fame in addition to other purposes Including satire, wine and others. The study also proved the aesthetic and value aspects of his poetry | en_US |
dc.description.abstract | يهدف هذا البحث إلى تسليط الضوء على شعر الأخطل التعليمي ودراسة مختارات شعرية لديوان من غرضي المدح والذم اللذان شكلا طاهرة فنية ثقافية بارزة في الديوان الشعري العربي القديم حيث اعتبرت قصيدة المديح عند الأخطل امتدادا لمدرسة الصبغة الجاهلية وذلك لتعدد الإغراض وفا من شهرته عليها بالإضافة إلى إغراض أخرى منها الهجاء والخمر وغيرها كما صدقت الدراسة إلى الكشف عن الجوانب والقيم الجمالية والقيمة لشعره | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | Abdelhafid boussouf university Centre mila | en_US |
dc.subject | -الثنائية ، المدح ، الهجاء (الذم) الأخطل | en_US |
dc.subject | Dualism, praise, wrong spelling | en_US |
dc.title | ثنائیة المدح والذم في شعر الأخطل | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ثنائیة المدح والذم في شعر الأخطل.pdf | 1,81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.