Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/783
Title: صورة الحيوان في شعر الصعاليك
Other Titles: دراسة موازنة
Authors: نعمون , خضراء , نجاة حجاج
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: أدب عربيي قديم
Abstract: إن شعر الصعاليك هو جوهر الفن ولد في لحظات توتر حادة من جماعة كانت تعيش على حافة المجتمع فكان للحيوان دور كبير في شعرهم للتعبير عما يدور في نفسيتهم. فكان للموازنة دور في إستخراج أوجه التشابه بين الشعراء في وصف الحيوان، إعتمادا على خطة مكونة من مقدمة و مدخل و فصلين و خاتمة، المدخل كان يتناول تعريف الصعاليك و أسمائهم و أغراض شعر الصعاليك، و الفصل الأول تناولنا فيه دوافع شعر الصعاليك، و النظام الاجتماعي للحيوان و الفصل الثاني تناولنا فيه وصف الحيوان لدى الشعراء و موازنة بين الشعراء و خاتمة حاولنا من خلالها استخلاص بعض النتائج التوصل اليها و تخطينا لغموض
Description: The poetry of tramps is the essence of art he was born in moments of acute tension from a group that lived on the edge of society The animals had a big role in their poetry to express what was going on in their psyche.  The balancing act had a role in extracting the similarities between poets in describing the animal, depending on a plan consisting of an introduction, an entrance, two chapters and a conclusion, the entrance was dealing with the definition of trampics and their names and the purposes of the poetry of tramps, and the first chapter dealt with the motives of the poetry of tramps, and the system The social aspect of the animal and the second chapter in which we dealt with the description of the animal among the poets and a balance between the poets and a conclusion through which we tried to draw some conclusions to reach them and overcome the ambiguity
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/783
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
صورة الحيوان في شعر الصعاليك.pdf2,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.