Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن زايدة , صونية, عائشة بوطبيشة-
dc.date.accessioned2020-12-31T09:39:32Z-
dc.date.available2020-12-31T09:39:32Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة مالية "en_US
dc.identifier.other330-1387-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/737-
dc.descriptionThe strategy of the blue ocean helps insttutions to find a new market which attracts the infiltrators and improve costs where the study ains tothe explanation of the strategy of the blue ocean to open prospects front of the institutions and banks to be easy front of busniness men who want to devlop it or workers who need it. For the theoreticul part of the study we try to explain the principle factors to sucress the strategy of the blueu ocean in diffrent banks then find the relation between the blue ocean straregy and banks performance and that with the use of sample of four banksM BADR, BEA, BNA and CNEP and know the opposit position in the algeria banks. Also, the goal of the analysis of banks in dustry is know the situation of the competition in it especially after various corrections and the services of the banks known with the analysis of the char acteristion of the orevious banks, because the public banks control a principle part of activity in market bank and the dixriminiation of the services of banksen_US
dc.description.abstractتساعد استراتیجیة المحیط الازرق المؤسسات على ايجاد سوق جدیدة تمكنها من جذب العملاء وتحسین التكالیف حیث تهدف الدراسة الى الشرح الدقیق لاستراتیجیة المحیط الازرق من اجل ان يفتح افاق امام المؤسسات والبنوك ومن اجل ان يكون سهلا امام رجال الاعمال الذین یرغبون في تطويره او الموظفین الذین يحتاجون لتطبیقه ، وفق الاطار النظري للدراسة سنحاول شرح العوامل الرئیسیة لنجاح استراتیجیة المحیط الازرق في مختلف المصارف ثم التطرق الى ايجاد العلاقة بین استراتیجیة المحیط الازرق واداء البنوك وذلك باستخدام عینة مكونة من ار�ع بنوك BNA BEA BADR CNEPوالتعرف على وضعیة المنافسة داخل القطاع البنكي الجزائري، بما ان الهدف من تحلیل هیكل الصناعة المصرفیة هو محاولة التعرف على وضعیة المنافسة داخل القطاع خاصة في عد العدید من الاصلاحات والتغیرات التي شهدها وتمیز الخدمات التي تقدمها البنوك من خلال تحلیل ابعاد هیكل الصناعة الصرفیة للبنوك السابقة الذكر لان البنوك العمومیة تسیطر على جزء هام من النشاط على مستوى السوق البنكي، وايضا تمییز الخدمات المقدمة من البنوك.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالمحیط الأزرق، المحیط الأحمر، الصناعة المصرفیة، هیكل الصناعة، القیمة، ابتكار القیمة اعادة بناء حدود السوق، السعي نحو السیاق الاستراتیجي الصحیحen_US
dc.titleدور إستراتیجیة المحیط الأزرق في المد من حدود الصناعة المصرفیةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mémoire.pdf2,86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.