Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/501
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorدلال, دلاع, شيهوب يسمينة-
dc.date.accessioned2020-11-26T10:26:35Z-
dc.date.available2020-11-26T10:26:35Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.citationمذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق الخدماتen_US
dc.identifier.other330-1096-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/501-
dc.descriptionThe aim of the study is to identifythe effect of Consumers motivationson their purchasing behavior by using the descriptive analytical approach on data collection tool. The questionnaire was developed and distributed to about 300 consumers of tangible goods frommany areasas Constantine, Mila andSetif. TheAnalysis of obtained datawas treated by the software named (SPSS).Theresult of the study provesus the presence of the effect of the Consumers motivationson their purchasing behaviorfor the Counterfeit products. In the end we mention some negatives effects of the counterfeit product on the consumers and the society. We give some advices and recommendations to minimize its spread of the counterfeit products and reduce its consumptionen_US
dc.description.abstractالھدف من ھاتھ الدراسة ھو التعرف على كیفیة تأثیر دوافع المستھلكین فیسلوكاتھمالشرائیة.وقداتبعنا المنھج الوصفي التحلیلي بالاستعانةبأداة جمع البیانات,أماالاستبیان فتم تطویره وتوزیعھ على حوالي 300 بها عاى فرد من مستھلكي السلع الملموسة في كل من قسنطینة، میلة وسطیف، وتم تحلیل البیانات المتحصل باستعمال برنامج ، spssوقد توصلت نتائج الدراسة إلى وجود تأثیر للدوافع على سلوك شراء المستھلك للمنتجات المقلدة، وفي الأخیر تم ذكر بعض التأثیرات السلبیة للمنتجات المقلدة على المستھلك النھائي والمؤسسة والمجتمع ككل وإعطاء بعض التوصیات بھدف التقلیل من انتشارھا والحد من استھلاكھen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.subjectالمنتجات المقلدة، العلامة التجاریة، دوافع المستهلكین، سلوك المستهلكen_US
dc.subjectcounterfeit products. Trade mark.Consumer motivations.consumer’sbehaviouren_US
dc.titleدوافع المستهلكين نحوى اقتناء المنتجات ذات العلامات المقلدةen_US
dc.title.alternativeدراسة تحليلية لعينة من المستهلكين بالشرق الجزائريen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330109611.pdf12,79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.