Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/499
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorصفية, بودبزة, حرات ريان-
dc.date.accessioned2020-11-26T10:13:52Z-
dc.date.available2020-11-26T10:13:52Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.citationمذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق الخدماتen_US
dc.identifier.other330-1086-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/499-
dc.descriptionThis study aimed to measure the satisfaction of the local tourist about the internal tourism services in the state of Mila. To arrive to the objectives of this study, an analytical descriptive approach was used. The questionnaire was designed and used as a tool for collecting information, and it was distributed to the study sample, which is represented in local tourists who visit the tourism destinations in the state of Mila. 355 questionnaires valid for analysis were retrieved, with a recovery rate of 88.75%. The study found that there is a positive trend towards the tourism products related to natural elements, tourism products related to humanitarian activities and the tourism products related to public equipments, while there is a negative trend towards tourism products related to tourism equipments, and that the local tourist is not very satisfied with tourism services in the State of Mila. The study also found that there is a positive correlation relationship between all dimensions of tourism services and tourist satisfaction in the state of Mila, and that the most important factors affecting the satisfaction of local tourists are: the tourism products related to natural elements, and the tourism products related to humanitarian activitiesen_US
dc.description.abstractىدفت ىذه الدراسة إلى قياس رضا السائح المحمي عن المنتجات السياحية الداخمية بولاية ميمة، ومن أجل تحقيق ىدف ىذه الدراسة، اعتمد الطالبتين عمى المنيج الوصفي التحميمي، كما تم تصميم استبانة كأداة لجمع المعمومات، وتّم توزيعيا عمى عينة الد ارسة، والمتمثمة في السياح المحميين الذين يقصدون المقاصد السياحية الموجودة في ولاية ميمة، استرجعت منيا 533استبانة صالحة لمتحميل، بنسبة استرداد .%77.83 ولقد توصمت الدراسة إلى أن ىناك اتجاه إيجابي لكل من المنتجات السياحية المتعمقة بالعناصر الطبيعية، المنتجات السياحية المتعمقة بالأنشطة الإنسانية والمنتجات السياحية المتعمقة بالتجييزات العامة، في حين ىناك اتجاه سمبي نحو المنتجات السياحية المتعمقة بالتجييزات السياحية، وأن السائح المحمي ليس لديو رضا معتبر عن الخدمات السياحية في ولاية ميمة. كما توصمت الدراسة إلى أن عناك علاقة ارتباط إيجابية بين كافة أبعاد المنتجات السياحية ورضا السائح في ولاية ميمة، إضافة إلى أن المنتجات السياحية المتعمقة بالعناصر الطبيعية و المنتجات السياحية المتعمقة بالأنشطة الإنسانية ىي أىم العوامل تأثي اًر عمى رضا السائح المحميen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.subjectالمنتج السياحي، المستهمك السياحي، السياحة الداخميةen_US
dc.subjectTourist Product، Tourist Consumer، Internal Tourismen_US
dc.titleقياس رضا السائح المحلي عن المنتجات السياحيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة ولاية ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330108611.pdf2,94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.