Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/498
Title: استراتيجية تسويق منتوج جديد في ظل المنافسة
Other Titles: دراسة حالة مؤسسة المطاحن الكبرى"ك كنزة قسنطينة
Authors: مريم, مهناوي
Keywords: M a r k e t i n g S t r a t e g y - C o m p e t i t i v e A d v a n t a g e - N e w P r o d u c t
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Citation: مذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق الخدمات
Abstract: T h i s s t u d y a i m s t o d e t e r m i n e t h e e f f e c t i v e n e s s o f t h e s t r a t e g i e s o f i n s t i t u t i o n s t h a t w i s h t o r e m a i n a n d l e a d i n t h e l o c a l m a r k e t i n l i g h t o f t h e r e g i o n a l a n d n a t i o n a l m a r k e t m a r k e t i n g c o m p e t i t i o n , w h i c h r e q u i r e s i m p r o v e m e n t o f t h e p e r f o r m a n c e l e v e l t o s a t i s f y t h e s a t i s f a c t i o n o f c o n s u m e r s i n o r d e r t o k e e p t h e c o m p a n y 's m a r k i n t h e m a r k e t . T o t h i s e n d , t h e G r a n d M i l l s C o m p a n y h a s f o c u s e d o n s t r e n g t h e n i n g i t s c o m p e t i t i v e p o s i t i o n i n o r d e r t o c r e a t e h i g h q u a l i t y a n d r e l i a b l e p r o d u c t s a t a c o m p e t i t i v e p r i c e t o e n s u r e i t s m a r k e t l e a d e r s h i p . T h e G r a n d M i l l s C o m p a n y h a s a l s o i n t r o d u c e d a n e w p r o d u c t i n t h e m a r k e t . I t i s o n e o f t h e m o s t p o p u l a r p r o d u c t s a t t h e n a t i o n a l l e v e l . T h i s p r o d u c t h a s s u c c e e d e d a n d h a s g i v e n t h e C o r p o r a t i o n a n e w c o m p e t i t i v e a d v a n t a g e . T h e n e w i d e a o f p r o d u c i n g C O U S C O U S h a s g i v e n t h e c o m p a n y a g r e a t a d v a n t a g e w i t h i t s c o m p e t i t o r s s u c h a s « M a m m a » a n d « O m a r B e n A m o r » . I n t h e p r a c t i c a l s t u d y , w e d i s c u s s e d t h e m o s t im p o r t a n t c h a r a c t e r i s t i c s o f t h e m a n a g e m e n t o f K a n z a M i l l s , w h i c h i n c l u d e d t h e m o s t im p o r t a n t e l e m e n t s o f t h e f i n a n c i a l a x i s , t h e c u s t o m e r b a s e , t h e v a r i o u s i n t e r n a l p r o c e s s e s , l e a r n i n g a n d g r o w t h . T h e c o m p a n y a l s o u s e d a n u m b e r o f m a r k e t i n g c o n c e p t s s u c h a s m a r k e t i n g m i x , m a r k e t i n g s t r a t e g y , c o m p e t i t i v e a d v a n t a g e . I n s p i t e o f a l l t h e e f f o r t s o f t h e c o m p a n y , " K a n z a " i s s t i l l s e e k i n g t o a c h i e v e a l e a d i n g c o m p e t i t i v e p o s i t i o n f o r t h e e x p o r t o f i t s p r o d u c t s a b r o a d
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/498
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330108511.pdf6,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.