Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأسماء, بوحلوفة, لرقط منى-
dc.date.accessioned2020-11-26T07:57:30Z-
dc.date.available2020-11-26T07:57:30Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.citationمذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق الخدماتen_US
dc.identifier.other330-1094-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/494-
dc.descriptionThe study aimed to identify the influence of the electronic Promotion on the customer’s satisfaction in the Algerian Telecommunication corporation Grarem Gouga Agency, throughout its dimensions (electronic announcement, electronic public relations, electronic boosting of sales, direct electronical marketing ), using for that the Descriptive analytical approach. Based on the formal studies we created a questionnaire which was distributed on the study sample targeting 200 costumers of the Algerian Telecommunication corporation Grarem Gouga Agency chosen randomly, after getting the questionnaires all filled up we used the statistic analyses program the SPSS to analyze it. We conclude to the following results: - There is an influence of the electronic promotion on the customer’s satisfaction in the Algerian Telecommunication corporation Grarem Gouga Agency, the increase with one value in the electronic promotions will lead to an increase in the customer’s satisfaction with a value of 2,3. - On the light of the results we came to we refuse both third and fifth theory, meaning there is no statistic signification Impact for the dimensions of electronic public relations and direct electronical marketing on the customer’s satisfaction, on the other hand we approve the second and forth theories which means that there is a statistic signification Impact of both electronic announcement and electronic boosting of sales dimensions on the the customer’s satisfactionen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على أثر الترويج الإلكتروني على رضا الزبون في مؤسسة اتصالات الجزائر وكالة القرارم قوقة من خلال أبعاده (الإعلان الإلكتروني، العلاقات العامة الإلكترونية، التنشيط الإلكتروني للمبيعات والتسويق المباشر الإلكتروني،) وذلك بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي، حيث قمنا بالاعتماد على الدراسات السابقة بتطوير استبانة وزعة على 200زبون كعينة الدراسة من المتعاملين مع مؤسسة اتصالات الجزائر وكالة القرارم قوقة، واستخدمنا برنامج الحزم الإحصائية SPSSلأغراض التحليل. وكانت من نتائج البحث ما يلي: هناك أثر للترويج الإلكتروني على رضا الزبون في مؤسسة اتصالات الجزائر وكالة القرارم قوقة فبزيادة قيمة واحدة من الترويج الإلكتروني تؤدي إلى زيادة قدرها 2.3على رضا زبائنها. على ضوء الدراسة، فإننا ننفي صحة الفرضيتين الثالثة والخامسة أي أنه يوجد أثر ذو دلالة إحصائية لبعدي العلاقات العامة الإلكترونية والتسويق المباشر الإلكتروني على رضا زبون المؤسسة محل الدراسة، وبالمقابل فإننا نثبت صحة الفرضيتين الثانية والرابعة، أي أنه لا يوجد أثر ذو دلالة إحصائية لبعدي الإعلان الإلكتروني والتنشيط الإلكتروني للمبيعات على رضا زبون المؤسسة محل الدراسةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.titleالترويج الإلكتروني وأثره على رضا الزبونen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر - وكالة القرارم قوقة، ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330109411.pdf5,54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.