Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/481
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرانية, بن العمري-
dc.date.accessioned2020-11-24T12:48:22Z-
dc.date.available2020-11-24T12:48:22Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.citationمذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: اقتصاد نقدي و بنكيen_US
dc.identifier.other330-1171-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/481-
dc.descriptionThis study aims to demonstrate the role of using information technology on the quality of banking services. This role becomes evident by changing the shape, manner and place of presenting the banking services in terms of their traditional form, and which requires a direct contact between the customer and the bank, to the electronic form. Therefore, the use of information technology at the banking level has made electronic banking services an imperative that imposes itself on the future and development of banks, and this is actually what the Agriculture and Rural Development Bank in the state of Mila is working on; where it appears that the latter depends on its website in addition to presenting the traditional and electronic banking services to its customers. The electronic services are still limited to automated teller machines and bank cards in addition to providing some services on the website such as account access service, check book request ... etc. Several field results were obtained through this research: There is no correlation between the dimensions of tangible physical aspects, reliability and empathy at the abstract level (0.05 ≥ α). Unlike dimensions: (response, safety) where it was found that there is a direct and medium as well as weak correlation between the last dimensions and information technology respectively at the abstract level (0.05 ≥ α). This reflects the increasing use of information technology in order to respond to the customers’ growing needs and desires, and also for the Agriculture and Rural Development Bank to seek and integrate technology with the aspects of reliability and empathy offered by the bank’s staff to customersen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إظهار دور استخدام تكنولوجيا المعلومات على جودة الخدمات المصرفية، ويظهر هذا الدور جليا من خلال تغيير شكل وكيفية ومكان تقديم الخدمات المصرفية من شكلها التقليدي والذي يستلزم الاتصال المباشر مابين العميل والبنك، إلى الشكل الإلكتروني، لذلك فإن استخدام تكنولوجيا المعلومات على مستوى البنوك جعل من الخدمات المصرفية الإلكترونية أم ار حتميا يفرض نفسه في مستقبل البنوك وتطورها، وهذا ما يحاول بنك الفلاحة والتنمية الريفية بولاية ميلة العمل عليه، حيث يظهر أن هذا الأخير يعتمد من خلال موقعه الإلكتروني إضافة إلى تعريف العملاء بخدماته المصرفية التقليدية منها والإلكترونية، هذه الأخيرة مازالت تقتصر فقط على خدمة الصرافات الآلية والبطاقات البنكية، إضافة إلى تقديم بعض الخدمات على موقعه الإلكتروني مثل: خدمة الإطلاع على الحساب، طلب دفتر الشيكات... الخ. وتم التوصل إلى عدة نتائج ميدانية من خلال هذا البحث أهمها: انه لا توجد علاقة إرتباطية بين أبعاد الجوانب المادية الملموسية، الاعتمادية والتعاطف عند مستوى معنوية ( ،)α ≥ 0.05على عكس أبعاد : ( الاستجابة ، الأمان) حيث تبين أنه توجد بينها وبين تكنولوجيا المعلومات علاقة إرتباطية طردية متوسطة وطردية ضعيفة جدا على التوالي عند مستوى معنوية ( )α ≥ 0.05وهذا ما يعكس الاستخدام المتزايد لتكنولوجيا المعلومات بهدف الاستجابة لاحتياجات ورغبات العملاء المتزايدة و سعي بنك الفلاحة والتنمية الريفية في دمج التكنولوجيا مع مظاهر التعاطف والاعتمادية التي يقدمها موظفو البنك محل الدراسة للعملاءen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات، جودة الخدمات المصرفية، الخدمات المصرفية الإلكترونية، بنك الفلاحة والتنمية الريفية – ولاية ميلة -en_US
dc.subjectInformation Technology, Quality of Banking Services, Electronic Banking Services, Bank of Agriculture and Rural Development - Mila Province.en_US
dc.titleدور تكنولوجيا المعلومات في تحسين جودة الخدمات المصرفيةen_US
dc.title.alternativeدراسة ميدانية على مستوى عينة من موظفي بنك الفلاحة و التنمية وكالات ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330117111.pdf10,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.