Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4444
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأحمد رامي , لمزري , عياش أكرم-
dc.date.accessioned2025-09-17T08:27:48Z-
dc.date.available2025-09-17T08:27:48Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationتسويقen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4444-
dc.descriptionThis study aimed to highlight the risks of digital marketing via social media through its various dimensions (risks of deception and fraud, risks of privacy and data exploitation, risks of product inappropriateness) and their mpact on customer behavior patterns. To achieve this, the researchers relied on a descriptive-analytical pproach and used an electronic questionnaire to collect data from a random sample of 120 social media users. After analyzing the data using SPSS, the study yielded a set of results, the most important of which are: - There is a negative impact of the dimensions of digital marketing risks via social media (risks of deception and fraud, risks of privacy and data exploitation, risks of product inappropriateness) and their impact on customer behavior patterns. - There is a correlation between digital marketing risks via social media as an independent variable and customer behavior patterns as a dependent variabl.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة إلى إبرا ز مخاطر التسويق الرقمي عبر مواقع التواصل الاجتماعي من خلال أبعادها المختلفة ) مخاطر الخداع والاحتيال، مخاطر الخصوصية و استغلال البيانات، مخاطر عدم ملاءمة المنتج( و تأثيرها على أنماط سلوك الزبائن. ومن أجل تحقيق ذلك اعتمد الطالبان على المنهج الوصفي التحليلي، واستخدما أداة الاستبيان الالكتروني لجمع البيانات من عينة احتمالية عرضية من مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي، بلغت 021 مفردة.بعد تحليل البيانات بواسطة برنامج SPSS أسفرت الد را سة عن مجموعة من النتائج أهمها :وجود أثر سلبي لأبعاد مخاطر التسويق الرقمي عبر مواقع التواصل الاجتماعي ) مخاطر الخداع والاحتيال، مخاطر الخصوصية واستغلال البيانات، مخاطر عدم ملاءمة المنتج( وتأثيرها على أنماط سلوك الزبون، إضافة إلى وجود علاقة ارتباطية بين مخاطر التسويق الرقمي عبر مواقع التواصل الاجتماعي كمتغير مستقل و أنماط سلوك الزبون كمتغير تابع.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالتسويق الرقمي، المخاطر، مواقع التواصل الاجتماعي، الزبون،أنماط سلوك الزبائنen_US
dc.subjectDigital Marketing; Risks; Social Media; Customer; Customer Behavior Patternsen_US
dc.titleمخاطر التسويق الرقمي عبر مواقع التواصل الاجتماعي وتأثيرها على أنماط سلوك الزبائنen_US
dc.title.alternativeدراسة عينة من زبائن أشهر مواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.