Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرانيا , حبيلة , سويعد أماني-
dc.date.accessioned2025-09-16T11:53:00Z-
dc.date.available2025-09-16T11:53:00Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationتسويقen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4440-
dc.descriptionThis study seeks to highlight the role of marketing creativity in improving the mental image of the Mobilis organization, especially the image formed in the minds of the public, and to achieve the goal of the study, the researchers collected the necessary information by designing the study tool represented by the questionnaire distributed to a random sample of Mobilis customers in Algeria, where the size of the sample on which the study was conducted reached 137 individuals, and in order to reach the targeted results, a set of statistical methods were used, the most important of which are: Percentages, deviations and correlation coefficient. The study reached a set of results, the most important of which are: There is a statistically significant relationship between the dimensions of marketing creativity and the perceived mental image of Mobilis customers.en_US
dc.description.abstractتسعى هذه الد را سة الى إبرا ز دور الابداع التسويقي في تحسين الصورة الذهنية لمؤسسة موبيليس وعلى وجه الخصوص الصورة المكونة في أذهان الجمهور، ولتحقيق هدف الد را سة قامت الباحثتان بجمع المعلومات اللازمة عن طريق تصميم أداة الد را سة المتمثلة في الاستبيان وزع على عينة عشوائية من زبائن موبيليس في الجزا ئر، حيث بلغ حجم العينة التي اجريت عليها الد را سة 137 مفردة، وبغية الوصول ومعامل الارتباط. وتوصلت الد را سة الى مجموعة من النتائج أهمها: وجود علاقة ذات دلالة احصائية بين أبعاد الإبداع التسويقي والصورة الذهنية المدركة لدى زبائن موبيليسen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالإبداع التسويقي، الصورة الذهنية، الزبائن، المؤسسة، المزيج التسويقيen_US
dc.subjectMarketing creativity, mental image, customers, organization, marketing mixen_US
dc.titleدور الابداع التسويقي في تحسين الصورة الذهنية للمؤسسةen_US
dc.title.alternativeد را سة حالة مؤسسة موبيليسen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.