Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد الشريف , بوفامة , فحصي مريم فراح-
dc.date.accessioned2025-09-16T11:49:25Z-
dc.date.available2025-09-16T11:49:25Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationتسويقen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4439-
dc.descriptionThis study aims to examine the impact of digital transformation on improving customer relationship anagement (CRM) at Algérie Télécom, a public economic enterprise striving to keep pace with rapid technological dvancements. The analysis focuses on the implementation of digital tools such as customer service pplications, electronic platforms, CRM systems, and the electronic recharge system. To achieve the study’s objectives, data collected from the institution under study were analyzed. The findings revealed that digital transformation has led to significant improvements in various aspects of customer relationship management. It has proven to be a fundamental pillar in enhancing service quality and customer engagement—provided it is supported by a clear strategy that includes continuous staff training, modernization of digital infrastructure, and increased customer awareness, which is considered a central element in the success of such initiatives. However, the study also highlighted several challenges, including insufficient training in the use of digital tools, the ongoing need to upgrade technological infrastructure, and the limited digital awareness among some customers.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة الى معرفة مدى تأثير التحول الرقمي على تحسين اداره علاقة العملاء في مؤسسة اتصالات الجزا ئر، باعتبارها مؤسسة اقتصادية عموميه تسعى الى مواكبة التطو را ت التكنولوجية الحديثة، ويركز التحليل على الادوات الرقمية المطبقة مثل: تطبيقات خدمه العملاء، المنصات الإلكترونية، وانظمه اداره علاقة العملاء، نظام الشحن. وللوصول الى اهداف الدرا سة قمنا بتحليل البيانات المتحصل عليها في المؤسسة محل الد را سة، وتوصلنا الى عدة نتائج أهمها: ان التحول الرقمي في المؤسسة اظهر تحسنا ملحوظا في عدة جوانب اونه يمثل ركيزة اساسية في تعزيز ادا رة علاقة العملاء بمؤسسة اتصالات الجزا ئر، بشرط ان يتم دعمه باسترا تيجية واضحة تشمل التكوين، وتحسين البنية التحتية، والتركيز على زيادة وعي العملاء كمحور اساسي فيكل العمليات. كما بينت الد را سة وجود بعض التحديات مثل: نقص التكوين في مجال الادوات الرقمية، بالإضافة الى الحاجة الى تحديث البنية التحتية والتقنية باستمرا ر، نقص الوعي الالكتروني لدى العملاء.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالتحول الرقمي، ادارة علاقات العملاء، الاسترا تيجيات الرقمية، العملاء، اتصالات الجزا ئر.en_US
dc.subjectDigital Transformation, Customer Relationship Management, Digital Strategies, Customers, Algérie Télécomen_US
dc.titleتحليل تأثير التحول الرقمي على تعزيز إدارة علاقات العملاءen_US
dc.title.alternative-دراسة حالة إتصالات الجزائر-المديرية العملية -ميلة-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.