Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4436
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد الأمين , معاوي , ترخاش يوسف-
dc.date.accessioned2025-09-16T11:35:23Z-
dc.date.available2025-09-16T11:35:23Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationتسويقen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4436-
dc.descriptionThis study examines the impact of Electronic Word of Mouth (eWOM) on consumer purchase decisions, through a case study involving a sample of customers from Mila Province. The aim is to determine the extent to which the dimensions of eWOM (credibility, quality, content, and volume) influence consumer behavior. A descriptive analytical approach was adopted, using an online questionnaire to collect data, which were analyzed statistically via SPSS. The findings indicate a significant influence of eWOM dimensions on purchase decisions, highlighting the role of interactive digital content in shaping consumer choices. The study concludes with several recommendations for businesses operating in the digital environmenten_US
dc.description.abstractتتناول هذه الد را سة موضوع الكلمة المنطوقة الإلكترونية وأثرها في قرا ر الشرا ء، من خلال د را سة حالة عينة من زبائن ولاية ميلة. وتهدف إلى تحديد مدى تأثير أبعاد الكلمة المنطوقة الإلكترونية )المصداقية، الجودة، المحتوى، الكثافة( على سلوك المستهلك واتخاذه لقرا ره الشرا ئي، ولتحقيق ذلك، تم اعتماد المنهج الوصفي التحليلي وتوظيف أداة الاستبيان الإلكتروني لجمع البيانات، ثم تحليلها إحصائيًا باستخدام برنامج SPSS27 وقد خلصت النتائج إلى وجود تأثير معنوي لأبعاد الكلمة المنطوقة الإلكترونية على قرا ر الشرا ء بدرجات متفاوتة، مما يعكس أهمية المحتوى الرقمي التفاعلي في توجيه سلوك المستهلك، واختُتمت الد را سة بجملة من التوصيات الموجهة للمؤسسات التجارية في البيئة الرقميةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالكلمة المنطوقة الإلكترونية، قرا ر الشرا ء، سلوك المستهلك، التسويق الرقميen_US
dc.subjectElectronic Word of Mouth, Purchase Decision, Consumer Behavior, Digital Marketing.en_US
dc.titleتأثير الكلمة المنطوقة الإلكترونية على قرار الشراءen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة زبائن ولاية ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.