Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4434
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorآية , قنيفي , بن الشيخ الحسين كريم-
dc.date.accessioned2025-09-16T11:01:26Z-
dc.date.available2025-09-16T11:01:26Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationتسويقen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4434-
dc.descriptionThis study aims to determine the impact of digital marketing through social media on purchasing behavior, through a field study of a sample of users of these media at the University Center Abdelhafid Boussouf in Mila, The descriptive method was adopted to cover various aspects of the study. To collect data, a questionnaire was designed and distributed to a sample of (130) individuals, and all questionnaires were retrieved and valid for analysis with a response rate of 100%, using the SPSS program for data processing and analysis.The results of the statistical analysis revealed a statistically significant effect of digital marketing through social media on the purchasing behavior of the study sample, which underscores the importance of these platforms as an effective tool in influencing consumers' purchasing decisionsen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة إلى تحديد تأثير التسويق الرقمي عبر وسائل التواصل الاجتماعي على السلوك الشرا ئي، من خلال د را سة ميدانية لعينة من مستخدمي هذه الوسائل بالمركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلة. وقد تم اعتماد المنهج الوصفي للإحاطة بمختلف جوانب الدر ا سة. ولجمع البيانات، تم تصميم استبانة وتوزيعها على عينة مكونة من ) 130 ( فردا، وقد تم استرجاع جميع لمعالجة SPSS الاستبانات وكانت صالحة للتحليل بنسبة استجابة بلغت 100 %، مع الاعتماد على برنامج البيانات وتحليلها . وقد توصلت نتائج التحليل الإحصائي عن وجود أثر ذو دلالة إحصائية للتسويق الرقمي عبر وسائل التواصل الاجتماعي على السلوك الشرا ئي لعينة الد را سة، وهو ما يؤكد أهمية هذه الوسائل كأداة فعالة في التأثير على قرا را ت المستهلكين الشرا ئيةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectتسويق الرقمي، وسائل التواصل الاجتماعي، سلوك الشرا ئيen_US
dc.subjectDigital Marketing, Social Media, Purchasing Behavioren_US
dc.titleالتسويق الرقمي عبر وسائل التواصل الاجتماعي وتأثيره على السلوك الشرائي للمستهلكen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة عينة من مستخدمي شبكة التواصل الاجتماعي بالمركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.