Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمريم , كعموص , موباح زينب-
dc.date.accessioned2025-09-16T10:14:09Z-
dc.date.available2025-09-16T10:14:09Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationتسويقen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4431-
dc.descriptionThis study aimed to uncover the impact of content marketing through social media platforms on consumer purchasing decisions. The study was conducted among students of the University Center of Mila, as they are among the most frequent users of these platforms and are significantly influenced by their content. The study focused on several dimensions of content marketing: relevance, credibility, value, emotion, and attractiveness. An electronic questionnaire was used as the primary data collection tool. The questionnaire was distributed to a sample of 135 individuals. After conducting the field analysis using the descriptive analytical method with the SPSS program, the study found a statistically significant relationship at α ≤ 0.05 between content marketing via social media and consumer purchasing decisions. All dimensions of content marketing showed a positive correlation with purchasing decisions; however, visual appeal and emotion had the most significant impact. The study recommends that marketing institutions invest in designing attractive and simple content that directly targets consumer needs and interests. It also advises training marketing teams to use behavioral analysis tools and to engage in real-time interaction with audiences through digital platforms.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى الكشف عن أثر التسويق بالمحتوى عبر مواقع التواصل الاجتماعي على القرا ر الشرا ئي للمستهلك، حيث كانت هذه الد را سة على مستوى طلبة المركز الجامعي – ميلة –، نظرا لكونهم من الفئات الأكثر استخداما لهذه المواقع وتأثرا بمحتواها. ارتكزت الد را سة على عدد من أبعاد التسويق بالمحتوى )الملائمة، المصداقية، القيمة، العاطفة، الجاذبية( وتم الاعتماد على الاستبيان الإلكتروني كأداة لجمع البيانات، حيث وزعت الاستبانة على عينة قدرت ب 531 فرد وبعد القيام بعملية تحليل الد را سة الميدانية وفق المنهج الوصفي التحليلي باستخدام برنامج Spss ، توصلنا إلى أنه توجد علاقة أثر دلالة إحصائية عند ≥ a 0,1 , بين التسويق بالمحتوى عبر مواقع التواصل الاجتماعي والقرا ر الشرا ئي للمستهلك، وأن أبعاد التسويق بالمحتوى جميعها ترتبط إيجابيًا بالقرا ر الشرا ئي، لكن بعد الجاذبية البصرية والعاطفة كان لهما التأثير الأكبر. كما توصي الدر ا سة المؤسسات التسويقية بضرورةالاستثمار في تصميم محتوى جذاب وبسيط يستهدف حاجات واهتمامات المستهلك بشكل مباشر، وتدريب فرق التسويق على استخدام أدوات التحليل السلوكي والتفاعل الفوري مع الجمهور عبر المنصات الرقميةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالتسويق بالمحتوى، مواقع التواصل الاجتماعي، أبعاد التسويق بالمحتوى، طلبة المركز الجامعي ميلة.en_US
dc.subjectcontent marketing, social media, dimensions of content marketing, University Center of Mila studentsen_US
dc.titleأثر التسويق بالمحتوى عبر مواقع التواصل الاجتماعي على القرا ر الشرا ئي للمستهلكen_US
dc.title.alternative-د را سة ميدانية لعينة من طلبة المركز الجامعي –ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.