Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسهام , حميود , زنتوت حسناء-
dc.date.accessioned2025-09-16T08:40:25Z-
dc.date.available2025-09-16T08:40:25Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationاقتصاد نقدي وماليen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4422-
dc.descriptionThe objective of this study is to highlight the role of artificial intelligence (AI) in the development of banking services during the period from 2022 to 2024. The study focused on real-world AI applications adopted by three leading global banking institutions: JPMorgan, HSBC, and HDFC Bank.The findings indicate that this period represented a critical transitional phase in the shift toward AI-driven banking services. Through various applications—such as virtual assistants, fraud detection systems, behavioural data analytics, credit risk prediction tools, and intelligent portfolio management systems—AI has significantly contributed to improving banking performance, enhancing customer interaction, and reducing operational costs.For instance, JPMorgan employed AI to deliver automated advisory services to wealth management clients; HSBC focused on strengthening the security of banking operations; and HDFC Bank leveraged AI to develop digital lending solutions and customer service tools, which in turn expanded financial inclusion and improved response times to client inquiries.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة الى تبيان دور الذكاء الاصطناعي (AI) في تطوير الخدمات المصرفية خلال الفترة الممتدة من 2022 إلى 2024 . وقد ركزت الد را رسة على تطبيقات فعلية للذكاء الاصطناعي تم تبنيها في ثلاث مؤسسات مصرفية عالمية را ئدة، وهي : بنك جي بي مورغان (JPMorgan) ، بنك SBC ، وبنك . HDFC كما أظهرت النتائج أن الفترة المذكورة مثّلت مرحلة انتقالية حاسمة في مسار التحول نحو الخدمات المصرفية المدعومةبالذكاءالاصطناعي. لقد أسهم الذكاء الاصطناعي، من خلال تطبيقات متنوعة مثل المساعدات الافترا ضية، وأنظمة اكتشاف الاحتيال، وتحليل البيانات السلوكية للعملاء، وأدوات التنبؤ بالائتمان، ونظم إدارة المحافظ الاستثمارية الذكية في رفع كفاءة الأداء المصرفي بشكل فعال، وتحسين مستوى التفاعل مع العملاء، وتقليل التكاليف التشغيلية . على سبيل المثال استخدم بنك جي بي مورغان الذكاء الاصطناعي لتقديم استشا را ت مؤتمتة لعملاء الثروات، بينما ركز بنك HSBC على تعزيز أمن العمليات المصرفية، واعتمد بنك HDFC على الذكاء الاصطناعي في تطوير حلول رقمية للقروض وخدمات العملاء.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subject: الذكاء الاصطناعي، الخدمات البنكية، الأنظمة الذكية، الخورزمياتen_US
dc.subjectArtificial Intelligence, Banking Services, Smart Systems, Algorithmsen_US
dc.titleدور الذكاء الاصطناعي في تطوير الخدمات البنكيةen_US
dc.title.alternativeدراسة عينة من البنوك العالمية خلال الفترة 2022 - 2024en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور الذكاء الاصطناعي في تطوير الخدمات البنكية.pdf1,76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.