Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4395
Title: أثر التسويق المصرفي في تحسين جودة الخدمات المصرفية
Other Titles: دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية
Authors: آية , زموري , دوفار إيمان
Issue Date: Jun-2025
Publisher: univercity centre of abdelhafid boussouf mila
Citation: اقتصاد نقدي ومالي
Abstract: This study aims to examine the relationship between banking marketing and the quality of banking services in the Algerian financial sector, using the Agricultural and Rural Development Bank (BADR) as a case study. The research combines theoretical and empirical approaches to assess the extent to which the elements of the banking marketing mix—namely service, pricing, distribution, promotion, people, processes, and physical evidence—impact the enhancement of service quality perceived by customers.A descriptive analytical ethodology and case study approach were adopted, with data collected via a structured questionnaire distributed to a sample of the bank’s clients. The responses were analyzed using statistical tools, specifically the SPSS software, employing regression analysis and analysis of variance (ANOVA) to test the study's hypotheses
Description: تهدف هذه الد را سة إلى تحليل العلاقة بين التسويق المصرفي وجودة الخدمات المصرفية في القطاع البنكي الجزا ئري، من خلال د را سة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية، (BADR) وتعتمد الد را سة على منطلق نظري وميداني لتقييم مدى تأثير عناصر المزيج التسويقي المصرفي )الخدمة، السعر، التوزيع، الترويج، الأفرا د، العمليات، والدليل المادي( على تحسين جودة الخدمات المقدمة للعملاء . تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي وأسلوب د را سة الحالة، بالاعتماد على أداة الاستبيا لجمع البيانات من عينة من عملاء البنك، وتحليلها باستخدام برنامج التحليل الإحصائي SPSS ، مع اختبار فرضيات الد را سة عبر نماذج تحليل الانحدار وتحليل التباين . وقد توصلت الد را سة الى وجود تأثير للتسويق المصرفي على جودة الخدمة المصرفية في بنك الفلاحة والتنمية الريفية.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4395
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.