Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنورالهدى , بن عزيزة , زغواني نورالهدى-
dc.date.accessioned2025-09-14T08:48:59Z-
dc.date.available2025-09-14T08:48:59Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationإدارة ماليةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4358-
dc.descriptionThis study aimed to explore the role of financial technology in improving financial services within the National Social Security Fund for Salaried Workers – Mila Agency. The focus was placed on three main dimensions: technological infrastructure, the use of financial technology tools, and digital payment mechanisms. The study also sought to assess the satisfaction of beneficiaries with these financial services through a field questionnaire distributed to a sample of employers dealing with the agency. A descriptive-analytical approach was adopted, with data collected using a questionnaire and analyzed using basic statistical tools. The study found that while there are significant efforts within the agency toward digital transformation, these efforts still require inforcement— particularly in terms of generalizing digital payment mechanisms and staff training. The results also indicated a moderate level of satisfaction among beneficiaries regarding the provided financial services, alongside several obstacles limiting the effectiveness of the digital experienceen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور التكنولوجيا المالية في تحسين الخدمات المالية داخل الصندوق الوطني للتأمينات الاجتماعية للعمال الأجراء لوكالة ميلة، من خلال التركيز على ثلاثة أبعاد رئيسية: البنية التحتية التكنولوجية، توظيف أدوات التكنولوجيا المالية، وآليات الدفع الرقمي. كما سعت الدراسة إلى قياس رضا المستفيدين عن هذه الخدمات المالية، من خلال استبيان ميداني وُزّع على عينة من أرباب العمل المتعاملين مع الوكالة. اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، وتم جمع البيانات باستخدام أداة الاستبيان، ثم تحليلها باستخدام أدوات إحصائية بسيطة. وقد توصلت الدراسة إلى أن هناك جهودًا معتبرة داخل الوكالة نحو التحول الرقمي، لكن هذه الجهود لا تزال بحاجة إلى تعزيز، خاصة فيما يتعلق بتعميم آليات الدفع الرقمي وتكوين الموظفين، كما أظهرت النتائج وجود رضا متوسط من طرف المستفيدين حول الخدمات المالية المقدّمة، مع تسجيل بعض العراقيل التي تحد من فعالية التجربة الرقمية.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالتكنولوجيا المالية، الخدمات المالية، التحول الرقمي، رضا المستفيدين، الصندوق الوطني للتأمينات الاجتماعية للعمال الأجراء.en_US
dc.subjectFinancial technology, financial services, digital transformation, beneficiary satisfaction, National Social Insurance Fund for Salaried Workersen_US
dc.titleدور التكنولوجيا المالية في تحسين الخدمات الماليةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة الصندوق الوطني للتأمينات الاجتماعية للعمال الاجراء -وكالة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.