Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/434
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | نادية ،إلهام, بن عميرة ،لعور | - |
dc.date.accessioned | 2020-11-19T12:36:57Z | - |
dc.date.available | 2020-11-19T12:36:57Z | - |
dc.date.issued | 2019-06 | - |
dc.identifier.other | 330-1229 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/434 | - |
dc.description | Sustainable development is the development model that every countryseeks to apply by relying on different policies, including Energy policy, so this study aims to clarify the role of energy in activating the dimensions of sustainable development in Algeria using the autoregressive distributed lag model (ARDL). The study concluded that energy contributesin activating both economic and social dimensions of sustainable evelopment during the study period, whileits affectwas negative on the environmental dimension | en_US |
dc.description.abstract | تعد التنمية المستدامة النموذج التنموي الذي تسعى الدول لتطبيقه بالاعتماد على سياسات مختلفة من بینها السياسة الطاقوية، لذلك تهدف هذه الدراسة إلى توضيح دور الطاقة في تفعیل أبعاد التنمية المستدامة في الجزائر باستخدام أحد النماذج القياسية المتم ثلة في نموذج الانحدار الذاتي لفترات الإبطاء الموزعة .ARDL وقد توصلت الدراسة إلى مساهمة الطاقة في تفعیل البعدین الاقتصادي والاجتماعي للتنمية المستدامة خلال فترة الدراسة، في حین كان أثرها سلبيا على البعد البیئي | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | Abdelhafid boussouf university Centre mila | en_US |
dc.subject | الطاقة، التنمية المستدامة، نموذج ،ARDLالجزائر | en_US |
dc.subject | energy, sustainable development, ARDLmodel, Algeria | en_US |
dc.title | دور الطاقة في تفعيل أبعاد التنمية المستدامة في الجزائر | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Business and management economics |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Classeur2 (2).pdf | 2,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.