Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4318
Title: تأثير التكنولوجيا المالية على أداء شركات الاتصال
Other Titles: دراسة حالة شركة موبيليس
Authors: مكي, بو عبد الله
Keywords: التكنولوجيا المالية، وسائل ال دفع الإلكتروني، الخدمات المالية الرقمية، رضا الزبون، أداء المؤسسة
Financial Technology, Electronic Payment Methods, Digital Financial Services, Customer Satisfaction, Organizational Performance
Issue Date: Jun-2025
Publisher: univercity centre of abdelhafid boussouf mila
Citation: إدارة مالية
Abstract: هدفت هذه الد را سة إلى تحليل انعكاسات التكنولوجيا المالية على أداء مؤسسة موبيليس، باعتبارها واحدة من أبرز شركات الاتصالات في الجزا ئر، وقد تم الاعتماد على منهج وصفي تحليلي، إلى جانب الد را سة الميدانية التي شملت توزيع استبيان على عينة من موظفي المؤسسة، وتم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS. أظهرت النتائج وجود علاقة ذات دلالة إحصائية قوية وموجبة بين أبعاد التكنولوجيا المالية وعلى رأ سها – الخدمات المالية الرقمية ووسائل الدفع الإلكتروني ورضا الزبون وبين أداء المؤسسة، سواء على المستوى المالي أو التشغيلي، وقد بيّن التحليل أن إدماج حلول تكنولوجية حديثة ساهم فيتقليص التكاليف، تحسين سرعة تقديم الخدمة، رفع كفاءة العمليات، وتعزيز رضا الزبائن .
Description: This study aimed to analyze the impact of financial technology on the performance of Mobilis, one of the leading telecommunications companies in Algeria. A descriptive and analytical methodology was adopted, in addition to a field study that involved distributing a questionnaire to a sample of the company's employees. The data were analyzed using the SPSS software.The results showed a strong and statistically significant positive relationship between the dimensions of financial technology—primarily digital financial services, electronic payment methods, and customer satisfaction—and the overall performance of the company, both financially and operationally. The analysis demonstrated that the integration of modern technological solutions helped reduce costs, improve service delivery speed, enhance operational efficiency, and strengthen customer satisfaction
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4318
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.