Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرندة , بولمعيز , بلعطار سارة-
dc.date.accessioned2025-09-11T09:36:32Z-
dc.date.available2025-09-11T09:36:32Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationإدارة ماليةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4304-
dc.descriptionThis study aimed to highlight the importance of crowdfunding as a mechanism for financing startup companies, considering it as a funding source that aligns with the available capabilities of these enterprises. The study focused on concepts related to crowdfunding, the most active platforms, and its relationship with startups from the perspective of graduate students holding startup certificates at the University Center of Mila. The descriptive-analytical approach was adopted to present theoretical aspects and analyze various data and information related to the study.To achieve the study's objectives, a questionnaire was designed consisting of two sections. The first section focused on personal data, while the second was divided into two axes: the first related to elements of crowdfunding, and the second related to startup companies. A total of 48 questionnaires were collected and analyzed using SPSS software.The study concluded with several results, the most notable of which was that there is a statistically significant relationship at the <0.05 level of significance between crowdfunding and startup companies. It also provided several recommendations, most notably promoting a culture of crowdfunding within university circles by organizing study days and conferences, given that students possess innovative ideas that can contribute to the creation of startups.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى إبرا ز أهمية التمويل الجماعي كآلية للمساهمة في تمويل المؤسسات الناشئة باعتباره مصدر تمويلي يتناسب مع الإمكانيات المتوفرة لدى هاته المؤسسات، مسلطين الضوء في ذلك على المفاهيم المتعلقة بالتمويل الجماعي وأهم منصات الناشطة وإبرا ز علاقتها بالمؤسسات الناشئة من وجهة نظرآ را ء الطلبة المتخرجين بشهادة مؤسسة ناشئة في المركز الجامعي ميلة، حيث تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي لعرض الجوانب النظرية وتحليل مختلف المعطيا ت والبيانات الخاصة بالد را سة . ولتحقيق أهداف الدر ا سة تم صياغة استبانة مكونة من قسمين، القسم الأول خاصبالبيانات الشخصية، أما القسم الثاني تم تقسيمهم إلى محورين، المحور الأول خاص بعناصر التمويل الجماعي، والمحور الثاني خاص بالمؤسسات الناشئة، حيث تم إخضاع 48 استمارة للد را سة بعد أن تم جمع البيانات ومعالجتها في برنامج spss . وتوصلت الد را سة لجملة من النتائج كان أبرزها أن هناك علاقة ذات دلالةإحصائية عند مستوى الدلالة α<0.05 بين التمويل الجماعي والمؤسسات الناشئة. كما توصلت إلى جملة من التوصيات كان أبرزها ا لعمل على نشر ثقافة التمويل الجماعي في الأوسط الجامعية من خلال تنظيم أ يام د را سية وكذا المؤتمرا ت نظرا لتمتع الطلبة بالأفكار الابتكارية التي تساهم في إنشاء المؤسسات الناشئةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالمؤسسات الناشئة، التمويل الجماعي، منصات التمويل الجماعيen_US
dc.subjectStartup enterprises, Crowdfunding, Crowdfunding platformsen_US
dc.titleالتمويل الجماعي كآلية للمساهمة في تمويل المؤسسات الناشئةen_US
dc.title.alternativeدراسة عينة من آراء الطلبة الحاملين لشهادة مؤسسة ناشئة بالمركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.