Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDouaa , SERRAT , BOUABDALLAH Housna-
dc.date.accessioned2025-07-16T11:20:01Z-
dc.date.available2025-07-16T11:20:01Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationEnglishen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4221-
dc.descriptionتهدف هذه الدراسة إلى استكشاف كيفية تأثير الذكاء العاطفي على تطوير الكفاءة التواصلية بين الثقافات لدى طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في مركز جامعة ميلة. في سياق هذه الدراسة، تمت معالجة ثلاث أسئلة بحثية:) 1 ( كيف تؤثر الأبعاد المختلفة للذكاء العاطفي على الكفاءة التواصلية بين الثقافات؟ ) 2( ما التحديات المحددة التي يواجهها طلاب اللغة الإنجليزية في جامعة ميلة عند تطوير الكفاءة التواصلية بين الثقافات؟ ) 3 ( كيف يمكن أن يساهم الذكاءالعاطفي في التغلب على هذه التحديات؟ للإجابة عن هذه الأسئلة، تم اعتماد تصميم بحث وصفي. لجمع البيانات اللازمة، تم توزيع استبيان على 55 طالب ماستر سنة أولى في قسم اللغات الأجنبية بجامعة ميلة. تكشف النتائج الرئيسية للبحث عن أهمية الذكاء العاطفي في مساعدة الطلاب على التفاعل والتواصل مع أشخاص من ثقافات مختلفة. لذا، فإن تعلم فهم وتنظيم المشاعر من خلال الاستفادة من أبعاد الذكاء العاطفي أمر ضروري لتجاوز تحديات التواصل. وفي نهاية المطاف، تقترح الدراسة مجموعة من التوصيات التربوية والبحثية بهدف تسليط الضوء بشكل منظم على تعزيز وعي المتعلمين بين الثقافات من خلال الذكاء العاطفيen_US
dc.description.abstractThis study strives to explore how emotional intelligence influences the development of intercultural municative competence among English as a Foreign Language students at Mila University Center. Within the context of this study, three research questions are addressed: (1) How do the different dimensions of emotional telligence influence intercultural communicative competence? (2) What specific challenges do English as a Foreign Language students at Mila face in developing intercultural communicative competence? (3) How can emotional intelligence support overcome these challenges? In response to the questions, a descriptive research design is adhered to. To collect the necessary data, a questionnaire is administered to 55 first-year master’s English as a Foreign Language students at the Department of Foreign Languages, University of Mila. The main research findings reveal how crucial emotional intelligence is for helping students engage and connect with people from diverse cultures. Hence, learning how to understand and regulate emotions by leveraging the dimensions of emotional intelligence is essential for overcoming communication challenges. Eventually, the study proposes a set of recommendations for pedagogy and future research with the purpose of drawing more structured attention to improving learners’ intercultural awareness through emotional intelligence.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectintercultural communicative competence, emotional intelligence, challenges, dimensions of emotional intelligence, communicationen_US
dc.subjectالكفاءة التواصلية بين الثقافات، الذكاء العاطفي، التحديات، أبعاد الذكاء العاطفي، التواصلen_US
dc.titleDeveloping Intercultural Communicative Competence through Emotional Intelligence among EFL Learners.en_US
dc.title.alternativeThe Case of First-year Masters’ Students of English at AbdElhafid Boussouf University Centre-Mila.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Foreign languages



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.