Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4086
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | اسمهان , سفياني , عواطي أمال | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-01T08:50:26Z | - |
dc.date.available | 2025-07-01T08:50:26Z | - |
dc.date.issued | 2025-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات عربية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4086 | - |
dc.description | This study aims to analyse the linguistic styles, metaphors, and rhetorical devices used by the Algerian writer Zakia Allal in her novel (Burj Scheherazade's) "Scheherazade's Tower" within the narrative text from a hetorical perspective. It aims to reveal the role of rhetoric in shaping meaning and enhancing the aesthetic structure of the narrative text. The study concludes that the writer consciously employs and integrates rhetoric, enriching the narrative experience. | en_US |
dc.description.abstract | يهدف هذا البحث إلى تحليل الأساليب اللغوية والصور البيانية والمحسنات البديعية التي توظفها الكاتبة الجزائرية زكية علال في روايتها برج شهرزا د داخل النص السرد ي من منظور بلاغي، من أجل الكشف عن دور البلاغة في تشكيل المعنى وتعزيز البنية الجمالية للنص الروائي . وقد خلُصت الد را سة إلى أنّ الكاتبة تُوظّف البلاغة توظيفًا واعيًا ومتكاملاً، يثري التجربة السردية | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | Abdelhafid boussouf university Centre mila | en_US |
dc.subject | زكية علال، "برج شهرزا د"، البلاغة، الرواية، المعاني، البيان، البديع | en_US |
dc.subject | Zakia Allal, (Burj Scheherazade's) "Scheherazade's Tower", rhetoric, novel, meanings, rhetorical figures, stylistic devices. | en_US |
dc.title | رواية برج شهرزاد لزكية علال | en_US |
dc.title.alternative | دراسة بلاغية | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
رواية برج شهرزاد لزكية علال.pdf | 1,6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.