Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4071
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | نجلاء , بومعزة. , هنوس نجلاء | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-29T10:56:38Z | - |
dc.date.available | 2025-06-29T10:56:38Z | - |
dc.date.issued | 2025-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4071 | - |
dc.description | This study addressed the use of social media platforms in secondary school students' English language learning. It aimed to determine the impact of these platforms, such as Twitter and Instagram, on language learning and their contribution to improving language skills. The study used a descriptive-analytical approach. A questionnaire was distributed to a sample of secondary school students to collect data. The results showed that students use these platforms extensively and that they have a positive impact on developing their language skills. They also enhance their motivation to learn and provide an informal, interactive environment. This is due to their role in enhancing English language learning in a fun and engaging way, which contributes to improving their language level. | en_US |
dc.description.abstract | تناول هذه الد را سة موضوع استخدام منصات التواصل الاجتماعلي في تعلم اللغة الإنجليزية لدى طالب المرحلة الثانوية. وتهدف إلى معرفة مدى تأثير هذه المنصات مثل تويتر، وانستغرا م عللى تعلم اللغة، ومدى مساهمتها في تحسين المها را ت اللغوية. وقد استخدمت الد را سة المنهج الوصفي التحليلي. واعتمدت عللى استبيان وزع عللى علينة من طالب المرحلة الثانوية لجمع البيانات، وأظهرت النتائج أن الطالب يستخدمون هذه المنصات بشكل واسع، وأن لها تأثيرا إيجابيا في تطوير مها را تهم اللغوية. كما أنها تعزز من دافعيتهم للتعلم وتوفر بيئة تفاعللية غير رسمية. لما لها من دور في تحسين تعلم اللغة الإنجليزية بطريقة ممتعة ومشوقة، مما يسهم في تحسين مستواهم في اللغة | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | Abdelhafid boussouf university Centre mila | en_US |
dc.subject | منصات التواصل الاجتماعلي، الكفاءة اللغوية، اللغة الثانية، اللغة الإنجليزية، الطور الثانوي، تويتر، انستغرا م. | en_US |
dc.subject | social media platforms, language proficiency, second language, English language, secondary school, Twitter, Instagram | en_US |
dc.title | منصات التواصل الاجتماعي ودورها في تعزيز الكفاءة اللغوية لدى متعلمي اللغة الثانية اللغة الإنجليزية في الطور الثانوي | en_US |
dc.title.alternative | منصات – التويتر والانستغرا م أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
منصات التواصل الاجتماعي ودورها في تعزيز الكفاءة اللغوية لدى.pdf | 3,66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.