Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4071
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنجلاء , بومعزة. , هنوس نجلاء-
dc.date.accessioned2025-06-29T10:56:38Z-
dc.date.available2025-06-29T10:56:38Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4071-
dc.descriptionThis study addressed the use of social media platforms in secondary school students' English language learning. It aimed to determine the impact of these platforms, such as Twitter and Instagram, on language learning and their contribution to improving language skills. The study used a descriptive-analytical approach. A questionnaire was distributed to a sample of secondary school students to collect data. The results showed that students use these platforms extensively and that they have a positive impact on developing their language skills. They also enhance their motivation to learn and provide an informal, interactive environment. This is due to their role in enhancing English language learning in a fun and engaging way, which contributes to improving their language level.en_US
dc.description.abstractتناول هذه الد را سة موضوع استخدام منصات التواصل الاجتماعلي في تعلم اللغة الإنجليزية لدى طالب المرحلة الثانوية. وتهدف إلى معرفة مدى تأثير هذه المنصات مثل تويتر، وانستغرا م عللى تعلم اللغة، ومدى مساهمتها في تحسين المها را ت اللغوية. وقد استخدمت الد را سة المنهج الوصفي التحليلي. واعتمدت عللى استبيان وزع عللى علينة من طالب المرحلة الثانوية لجمع البيانات، وأظهرت النتائج أن الطالب يستخدمون هذه المنصات بشكل واسع، وأن لها تأثيرا إيجابيا في تطوير مها را تهم اللغوية. كما أنها تعزز من دافعيتهم للتعلم وتوفر بيئة تفاعللية غير رسمية. لما لها من دور في تحسين تعلم اللغة الإنجليزية بطريقة ممتعة ومشوقة، مما يسهم في تحسين مستواهم في اللغةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectمنصات التواصل الاجتماعلي، الكفاءة اللغوية، اللغة الثانية، اللغة الإنجليزية، الطور الثانوي، تويتر، انستغرا م.en_US
dc.subjectsocial media platforms, language proficiency, second language, English language, secondary school, Twitter, Instagramen_US
dc.titleمنصات التواصل الاجتماعي ودورها في تعزيز الكفاءة اللغوية لدى متعلمي اللغة الثانية اللغة الإنجليزية في الطور الثانويen_US
dc.title.alternativeمنصات – التويتر والانستغرا م أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.