Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4043
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأميرة , بوخلالة , فوغا لي شهرة-
dc.date.accessioned2025-06-24T12:05:04Z-
dc.date.available2025-06-24T12:05:04Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4043-
dc.descriptionThis study seeks to highlight the method of utilizing reading as a pedagogical tool in teaching grammar to first-year middle school students. The research is structured according to the following framework : The study is divided into two chapters. The first chapter comprises two sections: the first section addresses the concept of reading and its significance, while the second section explores the teaching of grammar through both traditional and modern instructional approaches. The second chapter constitutes the field study, during which a questionnaire was distributed to first-year middle school teachers. The analysis of the collected data led to a set of conclusive findings .en_US
dc.description.abstractيحاول هذا البحث إظهار أسلوب توظيف المطالعة في تدريس قواعد اللغة للس نة الأولى من التعليم المتوسط أنموذ جا وقد اعتمدنا في هذا البحث هل الخطة التالية: قسمنا البحث إلى فصلين الفصل الأول تناولنا فيه مبحثين حيث تطرقنا في المبحث الأول إلى ماهية المطالعة وأهميتها أما المبحث الثاني تطرقنا فيه إلى تعليم قواعد اللغة بين ط ا رئق التدريس الحديثة والقديمة أما الفصل الثاني والذي يمثل الد ا رسة الميدانية والتي من خلالها نقوم بتوزيع استبانة موجهة لأساتذة الطور المتوسط للس نة الأولى لنصل في الأ خير إلى مجموعة من النتائج.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالمطالعة، القواعد، اللغة العربيةen_US
dc.subjectReading, Grammar, Arabic Languageen_US
dc.titleأسلوب توظيف المطالعة في تدريس قواعد اللغة السنة الأولى من التعليم المتوسط أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أسلوب توظيف المطالعة في تدريس قواعد اللغة.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.