Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/391
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد, جوال, حميمد محمد-
dc.date.accessioned2020-11-18T09:34:57Z-
dc.date.available2020-11-18T09:34:57Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.other330-1213-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/391-
dc.descriptionThis humble research aims at evaluating the quality of administration services provided to students in mila university centre, based on the performance modal (servperf) with its five dimensions, the problematic issue of study deals with the students evaluation of the quality, administration provided at mila university centre, thus in the theoritical part we dealt with many concepts which are related to the quality of administration services in order to answer the questions of the study. we deleivered a questionnaire to 100 students at mila university centre, after receiving data and analysing it using spss we concluded that the quality of administration services are average, at the end we have suggested some recommandation to all employees of mila university centre, and for future researchersen_US
dc.description.abstractيهدف هذا البحث المتواضع إلى تقييم جودة الخدمات الإدارية المقدمة للطلبة في المركز الجامعي- ميلة-، وذلك بالإعتماد على نموذج الأداء( )Servperfبأبعاده الخمسة، وتقوم مشكلة الدراسة على تقييم الطلبة لجودة الخدمات الإدارية المقدمة لهم في المركز الجامعي –ميلة- حيث عالجنا في الجانب النظري لهذا الموضوع عدة مفاهيم متعلقة بجودة الخدمات الإدارية. ومن اجل الإجابة على تساؤلات الدراسة قمنا بتحضير استبيان وزع على 100طالب في المركز الجامعي –ميلة-، وبعد استرجاع البيانات و تحليلها باستعمال برنامج spss توصلنا إلى أن جودة الخدمات الإدارية المقدمة للطلبة متوسطة، وفي الأخير قمنا بتقديم مجموعة من التوصيات لكل موظفي إدارة المركز الجامعي –ميلة-، و أصحاب البحوث المستقبليةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.subjectالجودة، جودة الخدمة، جودة الخدمة الإداريةen_US
dc.subjectquality, quality services , administration quality servicesen_US
dc.titleتقييم جودة الخدمات الإدارية المقدمة للطلبةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة عينة من طلبة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلة "en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330121311.pdf5,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.