Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبد الصمد , موهوب , بن سويكي علاء الدين-
dc.date.accessioned2024-11-12T09:11:46Z-
dc.date.available2024-11-12T09:11:46Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationإدارة أعمالen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3910-
dc.descriptionThe study aimed to highlight the role of digitization in improving the functioning of employees of the Algerian People's Loan Bank as a Mila Agency, drawing on the analytical descriptive curriculum and a case study methodology and using the questionnaire as an essential tool for the collection of preliminary information, by distributing it to the sample of the study of 30 employees of the Algerian People's Loan Bank as a Mila Agency a. (spss.v27) to analyze data and test hypothesis validity based on various statistical methods. The study found that the adoption of the concept of digitization in the Bank improves the performance of employees. The performance of employees depends on the digitization used to maintain the need for work. The adoption of digitization also ensures the improvement of the quality of job performance, competencies and procedures to varying degrees at the Algerian People's Loan Bank.The most important recommendations recommended by the study are to increase the interest of senior management in the application of digitization and to guide it in the interests of the Algerian people's loan, and to improve the performance of workers with regard to their digital empowerment.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى تسليط الضوء على دور الرقمنة في تحسين الأداء الوظيفي للعاملين في بنك القرض الشعبي الجزائري وكالة ميلة، بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي ومنهج دراسة حالة وباستخدام الاستبيان كأداة أساسية لجمع المعلومات الأولية، من خلال توزيعه على عينة الدراسة المكونة من 30 موظف في بنك القرض الشعبي الجزائري وكالة ميلة، وتم استخدام الرزمة الإحصائية ) spss.v27 ( لتحليل البيانات واختبار صحة الفرضيات بالاعتماد على أساليب إحصائية متنوعة. توصلت الدراسة إلى ان تبني مفهوم الرقمنة في البنك يؤدي إلى تحسين أداء العاملين إذ أن الأداء الوظيفي للعاملين يتوقف على الرقمنة المستخدمة للحفاظ على سيرورة العمل، كما ان تبني الرقمنة يضمن تحسين جودة الأداء الوظيفي، الكفاءات، والإجراءات بدرجات متفاوتة في بنك القرض الشعبي الجزائري. أهم التوصيات التي توصي بها الدراسة هي زيادة إهتمام الإدارة العليا بتطبيق الرقمنة وتوجيهها بما يخدم مصالح القرض الشعبي الجزائري، وأخدها تحسين أداء العاملين بعين الإعتبار مع تمكينهم رقمياen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالرقمنة، الأداء الوظيفي، تحسين أداء العاملين، القرض الشعبي الجزائري وكالة ميلةen_US
dc.subjectdigitization, functioning, improving workers' performance, Algerian popular loan Mila agency.en_US
dc.titleدور الرقمنة في تحسين الأداء الوظيفي للعاملينen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة القرض الشعبي الجزائري وكالة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور الرقمنة في تحسين الأداء الوظيفي للعاملين.pdf7,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.