Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3905
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرميساء , درغال , دفوس لمياء-
dc.date.accessioned2024-11-12T08:42:01Z-
dc.date.available2024-11-12T08:42:01Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationإدارة أعمالen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3905-
dc.descriptionThis study aims to determine the role that electronic administration provides in improving university performance. The theoretical framework for both electronic administration and performance was presented, and to highlight the role that electronic administration provides in improving university performance. Therefore, the following main question was raised: What is the role of electronic administration in improving the erformance of Algerian universities?In order to answer it, we relied on the descriptive approach, in addition to using a questionnaire tool to collect data, as it consists of two axes, the first related to electronic management and its dimensions. (Computers and devices, networks, databases and human resources). The second axis is related to university performance. In order to analyze the answers, the statistical analysis program for the social sciences (SPSS) was used. The study reached a set of results, the most important of which are: -Electronic administration has a moderate impact on university performance at the Mila University Center. -All of the dimensions of networks, programs, databases and human resources have a positive impact on improving university performance at the Mila University Center.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى تحديد الدور الذي تقدمه الإدارة الالكترونية في تحسين الأداء الجامعي، حيث تم تقديم الإطار النظري لكل من الإدارة الإلكترونية والأداء، وإبراز الدور الذي تقدمه الإدارة الإلكترونية في تحسين الأداء الجامعي، ولهذا تم طرح التساؤل الرئيسي الموالي وهو: ما هو دور الإدارة الإلكترونية في تحسين أداء الجامعات الجزائرية؟ ومن أجل الإجابة عليه تم الاعتماد على المنهج الوصفي، بالإضافة إلى استخدام أداة الاستبانة لجمع البيانات، حيث تتكون من محورين، الأول متعلق بالإدارة الإلكترونية وأبعادها. )الحواسيب والأجهزة، الشبكات، قواعد البيانات والموارد البشرية( والمحور الثاني متعلق بالأداء الجامعي ومن أجل تحليل الإجابات تم استخدام برنامج التحليل الإحصائي للعلوم الاجتماعية SPSS وقد توصلت الدراسة لمجموعة من النتائج أهمها :- أن للإدارة الإلكترونية أثر متوسط على الأداء الجامعي بالمركز الجامعي ميلة . - أن لكل من بعد الشبكات، البرامج وقواعد البيانات والموارد البشرية أثر إيجابي في تحسين الأداء الجامعي بالمركز الجامعي ميلةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالإدارة الالكترونية، الحواسيب والأجهزة، قواعد البيانات، الشبكات والموارد البشرية، الأداء الجامعي .en_US
dc.subjectelectronic administration, computers and devices, databases, networks and human resources, university performanceen_US
dc.titleالإدارة الإلكترونية كآلية لتحسين أداء الجامعات الجزائريةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوصوف ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.