Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3789
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | رانية , بلحربي , عومارة نبيلة | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-03T09:11:35Z | - |
dc.date.available | 2024-10-03T09:11:35Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات عربية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3789 | - |
dc.description | The multiple intelligences strategyworks to reduceindividualdifferencesbetweenlearners, as itis one of the important and necessaryskills and methods for the teacher’swork in the classroom, as itis one of the mostprominent and important modern teachingstrategiesthatseeks to improve the level of cademicachievementamonglearnersthrough the use of educationalmeans and appropriateactivities in order to communicate to the desired goals.In addition, thesestrategies have important components. If the teacher masters them, hewillbe able to reach the level of the learners, whichwill enable him to convey the concepts and information to the fullestextent.The strategywassuccessfullyapplied to primaryschoollearners, as itwasdone on a group of learnersagedbetweenseven and tenyears in differentprimaryschools, as it made the learner able to express histhoughts and self, highlight his cognitive and sensoryabilities, acquireknowledge in a new way, and develophisskills and talents. In variousfields, the most important thingis to acquire the spirit of leadership as itis the focus of the educational process, and thisisdone by providing the appropriateenvironment and means. | en_US |
dc.description.abstract | تعمل إستراتيجية الذكاءات المتعددة على تقليص الفروق الفردية بين المتعلمين، إذ تعد من المهارات والأساليب المهمة والضرورية لعمل المعلم في حجرة الدراسة، بوصفه من أبرز وأهم إستراتيجيات التدريس الحديثة التي تسعى إلى تحسين مستوى التحصيل العلمي لدى المتعلمين من خلال استخدام الوسائل التعليمية، والأنشطة المناسبة بغية الوصل إلى الأهداف المرجوة. بالإضافة إلى ذلك فإن لهذه الإستراتيجيات مركبات مهمة إذا ألمّ المعلم بها فإنه سيتمكن من مستوى المتعلمين، ما سيمكنه من إيصال المفاهيم والمعلومات على أكمل وجه. ولاقت الإستراتيجية نجاحا في تطبيقها على متعلمي المرحلة الابتدائية، إذ تم ذلك على مجموعة من المتعلمين تتراوح أعمارهم بين سبع وعشر سنوات في ابتدائيات مختلفة، حيث جعلت المتعلم قادرا على التعبير عن أفكاره وذاته، وإبراز قدراته المعرفية والحسية، واكتساب المعرفة بطريقة جديدة، وتنمية مهاراته ومواهبه في مختلف الميادين، والأهم من ذلك اكتساب روح القيادة بوصفه محور العملية التعليمية وهذا بتوفير البيئة والوسائل المناسبة | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abd alhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.title | فاعلية إستراتيجيات الذكاءات المتعددة في تقليص الفروقات الفردية للطور الأول من التعليم الابتدائي - نموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
فاعلية إستراتيجيات الذكاءات المتعددة في.pdf | 1,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.