Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorيسرى , شباح ,عتمة عبلة-
dc.date.accessioned2024-10-03T08:30:13Z-
dc.date.available2024-10-03T08:30:13Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationلسانيات عربيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3780-
dc.descriptionThis memorandum, entitled "Pronunciation Errors of Letters among First Grade Students in Light of Biological Linguistics," addressed common errors in the primary stage, as the phenomenon of phonological errors is prevalent in educational settings and has garnered significant attention from scholars and researchers. The study aimed to address speech disorders in children in order for them to acquire language correctly, as well as to highlight the relationship between biological linguistics and the relationship of language with the human brain and its various components, explaining the process of language acquisition and various speech disorders, their impact on language acquisition and production, regulating linguistic communicative action, and how any brain dysfunction leads to these disorders. Through field study, we found the prevalence of oral errors among first-grade students, especially as it is a crucial stage for a child's linguistic development. We discussed the types of these errors, the reasons for their occurrence, analyzed the results of the questionnaire related to students and teachers, and ultimately concluded with a set of recommendations, including the crucial role of teachers and families in diagnosing these disorders and seeking various ways and methods for treatment.en_US
dc.description.abstractتناولت هذه المذكرة الموسومة: "أخطاء نطق الحروف لدى تلاميذ السنة الأولى من التعليم الابتدائي في ضوء اللسانيات البيولوجية"، الأخطاء الشائعة في المرحلة الابتدائية، حيث إن ظاهرة الخطأ اللغوي الصوتي من المشاكل المستفحلة في الأوساط التعليمية، ولاقت هذه الظاهرة اهتمام كبير من قبل العلماء والدارسين وهدفت الد را سة إلى معالجة الاضطرا بات النطقية لدى الأطفال من أجل اكتسابهم اللغة بشكل صحيح، بالإضافة إلى إبرا ز العلاقة الموجودة بين اللسانيات البيولوجية وعلاقة اللغة بالدماغ البشري ومختلف مكوناته، وتفسيرها لعملية الاكتساب اللغوي ومختلف الاضطرا بات النطقية، وكيفية تأثيرها في اكتساب وانتاج اللغة، وضبط الفعل التواصلي اللساني، وأن أي خلل يصيب مناطق الدماغ يؤدي إلى حدوث هذه الاضطرا بات. وتبين لنا من خلال الد را سة الميدانية شيوع الأخطاء الشفوية لدى تلاميذ السنة الأولى من التعليم الابتدائي خاصة وأنها مرحلة مهمة لتكوين الطفل لغويا، وتطرقنا إلى أنواع هذه الأخطاء والأسباب التي أدت إلى حدوثها، وقمنا بتحليل نتائج الاستبيان المتعلق بالتلاميذ والمعلمين، وفي الأخير خلصنا إلى مجموعة من التوصيات أهمها الدور الفعال للمعلم والأسرة في تشخيص هذه الاضطرا بات والبحث عن كيفية علاجها بشتى الطرق والأساليبen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالأخطاء الصوتية، الاكتساب اللغوي، الاضطرا بات النطقية، اللسانيات البيولوجية، الدماغ ومكوناته، بروكا وفيرنيك، الحبسة الكلامية، الأطفال، المعلم والمتعلم، التشخيص والعلاجen_US
dc.subjectPhonological errors, language acquisition, speech disorders, biological linguistics, brain and its components, Broca and Wernicke, speech impediment, children, teacher and learner, diagnosis and treatmenten_US
dc.titleأخطاء نطق الحروف لدى تلميذ السنة الأولى ابتدائي؛ في ضوء اللسانيات البيولوجيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.