Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3718
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإسمهان , ميمون , بوخبزة جنات-
dc.date.accessioned2024-09-29T10:36:12Z-
dc.date.available2024-09-29T10:36:12Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3718-
dc.descriptionThis study, titled: An examination assessing current gains in the fifth year of primary school - an evaluation study - aims to reveal the effectiveness of the new evaluation method that the Ministry came up with, which is a qualitative assessment directed at diagnosing the abilities and potentials of fifth-year primary school students. In the theoretical framework of this study, we tried to understand the concept of the gains assessment exam, its nature, and its evaluation network. Within its field framework, we tracked how this evaluation was embodied in the field and its effectiveness rate as a first experiment through field contact with those concerned in primary institutions and resorting to examining a group of sample answers from fifth-grade primary school students. Hence, the achievement assessment exam in the primary education stage is a positive way to evaluate students’ achievements based on the competencies targeted in the curriculum and determine the level of acquisition of the desired competencies in them, as well as diagnosing and revealing deficiencies in each student’s learning to treat them and avoid their negative effects on his academic path in order to ensure a better chance of success in the educational stages. pro.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة الموسومة ب: امتحان تقيم المكتسبات الحالية في السنة الخامسة ابتدائي -د را سة تقويمية- إلى الكشف عن مدى فعالية طريقة التقييم الجديدة التي جاءت بها الوزا رة وهو تقييم نوعي موجه لتشخيص قد را ت وإمكانيات تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي حيث حاولنا في الإطار النظري لهذه الدرا سة الإحاطة بمفهوم امتحان تقييم المكتسبات وطبيعته وشبكة تقييمه. وفي إطارها الميداني تتبعنا كيفية تجسيد هذا التقييم في الميدان ونسبة فعاليته كتجربة أولى من خلال الاحتكاك ميدانيا بالمعنيين في المؤسسات الابتدائية واللجوء إلى معاينة مجموعة من نماذج إجابات تلاميذ الصف الخامس ابتدائي . ومن هنا يعد امتحان تقييم المكتسبات في مرحلة التعليم الابتدائي طريقة إيجابية لتقييم مكتسبات التلاميذ انطلاقا من الكفاءات المستهدفة في المنهاج وتحديد مستوى اكتساب الكفاءات المرجوة فيها وكذا تشخيص وكشف النقائص في تعلمات كل تلميذ لعلاجها وتفادي آثارها السلبية على مساره الد را سي قصد ضمان حظ أوفر لنجاحه في المرا حل التعليمية المواليةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectامتحان تقييم المكتسبات، السنة الخامسة ابتدائي ، د را سة تقويمية .en_US
dc.subjectgains assessment exam, fifth year of primary school, evaluative study.en_US
dc.titleامتحان تقيم المكتسبات الحالية في السنة الخامسة ابتدائيen_US
dc.title.alternative- د را سة تقويمية -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.