Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3709
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | إلهام, بردع | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-29T09:58:49Z | - |
dc.date.available | 2024-09-29T09:58:49Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3709 | - |
dc.description | This study aimed to highlight the importance of grammatical rules and their impact on developing linguistic competence among second-year middle school students It was considered a reliable means to achieve proper language proficiency for learners The theoretical and practical aspects of grammar were addressed through observing learners' acquisition of certain rules and their reflection on language development, along with the accompanying questionnaire. However, I found that grammar rules were not effective in improving learners' linguistic competence, as they were often treated as abstract concepts detached from practical application in spoken and written contexts, and insufficient time was allocated to achieve the desired proficiency. | en_US |
dc.description.abstract | إن هذه الدراسة هدفت إلى إبراز أهمية القواعد النحوية وأثرها في تطوير الملكة اللغوية عند تلاميذ السنة الثانية متوسط ، باعتبارها وسيلة يمكن الاعتماد عليها للوصول إلى تحقيق ملكة لسانية سليمة للمتعلم ، فتمت معالجتها من جانبها النظري والتطبيقي من خلال ملاحظة اكتساب المتعلم لبعض دروس القواعد ومدى انعكاسها في تطوير ملكته اللغوية بالإضافة إلى الاستبيان المرفق بهذا الموضوع . وتبين لي عدم فعالية القواعد النحوية في تطوير الملكة اللغوية للمتعلم إذ أن تدرسيها لا يتعدى كونها قواعد مجردة بعيدة عن التوظيف والممارسة الفعلية في السياقات الكلامية والكتابية للمتعلمين وعدم تخصيص الوقت الكافي لتحقيق الكفاءة المستهدفة منها . | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.subject | القواعد النحوية ، الملكة اللغوية ، العلاقة بين النحو و الملكة اللغوية، التكرار والممارسة، الحفظ ، السماع | en_US |
dc.subject | grammatical rules, linguistic competence, relationship between grammar and linguistic competence, | en_US |
dc.title | القواعد النحو ية و أثرها في تطوير الملكة اللغو ية عند تلاميذ السنة الثانية متوسط | en_US |
dc.title.alternative | -متوسطة ساسي مُحمد- أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
القواعد النحو ية و أثرها في تطوير االملكة اللغوية عند تلاميذ السنة الثانية متوسط.pdf | 14,24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.