Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3703
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعلي, باروق-
dc.date.accessioned2024-09-29T09:34:30Z-
dc.date.available2024-09-29T09:34:30Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3703-
dc.descriptionWe worked in this research entitled: Indicative letters in speech understanding the spokenArabic Language Book for the Fourth Year of Intermediate Education, as a model for defining a group of concepts. We mention, but are not limited to (pragmatics, indicatives, speech acts, Speech Understanding activity, and the textbook...), This study aims to shed light on the signs and demonstrate their impact on achieving understanding of the spoken language for the learner. The importance of our topic lies in carrying out a deliberative approach to the signs found in the discourses of understanding the spoken language included in the Arabic language book for the fourth year of intermediate education, while mentioning their purposes in those texts and their role in achieving understanding. In conclusion, we will reach a set of results for the learner, including: The types of indicatives were: personal indicatives, temporal indicatives, and spatial indicatives. Based on the statistics presented in the research, we concluded that personal indicatives are the most used in texts, while other indicatives are less compared to the first indicative, with a complete absence of both rhetorical and social indicatives. The purposes of the signs varied between the purposes of specification and specification, describing the situation, and indicating the time and place .en_US
dc.description.abstractتناولنا في هذا البحث الموسوم ب: الإشاريات في خطابات فهم المنطوق كتاب اللغة العربية للسنة الرا بعة من التعليم المتوسط أنموذجا على تحديد مجموعة من المفاهيم نذكر على سبيل المثال لا الحصر)التداولية، اوالإشاريات، وأفعال الكلام، ونشاط فهم المنطوق والكتاب المدرسي...(، وتهدف هذه الد را سة إلى تسليط الضوء على الإشاريات وتبيان أثرها في تحقيق فهم المنطوق بالنسبة للمتعلم، وتكمن أهمية موضوعنا في القيام بمقاربة تداولية للإشاريات الموجودة في خطابات فهم المنطوق المتضمنة في كتاب اللغة العربية للسنة الرا بعة من التعليم المتوسط مع ذكرنا لمقاصدها في تلك النصوص ودورها في تحقيق الفهم للمتعلم لنتوصل في الختام إلى مجموعة من النتائج نذكر منها :  تمثلت أنواع الإشاريات في: الإشاريات الشخصية، والإشاريات الزمانية، والإشاريات المكانية .  انطلاقا من الإحصاءات المقدمة في البحث توصلنا إلى أن الإشاريات الشخصية هي الأكثر توظيفا في النصوص بينما الإشاريات الأخرى نجدها أقل مقارنة بالإشارية الأولى مع غياب تام لكل من الإشاريات الخطابية، والاجتماعية .  تنوعت مقاصد الإشاريات بين مقاصد التخصيص والتخصيص ووصف الحالة وتبيان الزمان والمكانen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالتداولية الإشاريات نشاط فهم المنطوق كتاب اللغة العربية للسنة - - – الرا بعة من التعليم المتوسط.en_US
dc.titleالإ شاريات في خطابات فهم المنطوق، كتاب اللغة العربية للسنة الرابعة من التعليم المتوسط أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.