Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3697
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | نجود , مخناش , مخلوفي لميس | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-29T08:59:22Z | - |
dc.date.available | 2024-09-29T08:59:22Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3697 | - |
dc.description | تهدف هذه الد را سة إلى معالجة موضوع من المواضيع التربوية والتعليمية المهمة؛ ألا وهو:" أثر التعليم المبكر للغات الأجنبية على تعلُّم اللغة العربية التعليم الابتدائي أنموذجا"، وذلك بعد ما تم إد را ج اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ثانية لتلاميذ السنة الثالثة والرا بعة ابتدائي؛ إذ يُعدُ هذا الموضوع من أكثر المواضيع التي حدث فيها جدال ونقاش وذلك حول السن المناسب لتعليم هذه اللغات، وأثر تعليم اللغتين الأجنبيتين )الفرنسية والإنجليزية( في هذا السن على تعلُّم التلاميذ وإتقانهم اللغة العربية، ومن هذا المنطلق قامت هذه الد راسة لمعرفة فيما يكمن هذا الأثر، وقد ارتكزت د را ستنا على عينة تكونت من تلاميذ السنة الثالثة والر ا بعة من التعليم الابتدائي؛ كونها المحطة الأولى التي ينطلق منها تعليم هذه اللغات، مُعتمدين في ذلك على حضور مجموعة من الحصص مع الأساتذة، وتوزيع الاستبانات ثم تحليلها وتفسيرها، وعرض النتائج المتوصل إليها، بالإضافة إلى إعطاء جملة من التوصيات والاقترا حات. | en_US |
dc.description.abstract | This Study aimes to adresse one of the important education al topics, Namely : « The impact of early education in foreign languages on Learning the arabic language, primary éducation as a model », This is after the inclusion of english as a second foreign language for students of the third and Fourth years of primary school, as this topic is one of the most controversial and debated topics regarding the appropriate age to teach these languages, and whether. Teaching the foreign languages french and English at This Age has an impact on student’s Learningand mastery of the Arabic language. From this point of view, our study adressed to find out what this effect lies and what its nature is. For this reason, our study was based on a sample consisting of student in the third and fourth years of primary education, as it the first station from which the teaching of these languages begins. They realy on attending a group classes whith professors, distributing questionnaires, annalyzing and interpreting them, then presenting the results in addition to giving a Number of commendations and suggestions. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.subject | Early educations, foreign languages, first languages, primary education. | en_US |
dc.subject | التعليم المبكر، اللغات الأجنبية، اللغة الأولى، التعليم الابتدائي | en_US |
dc.title | أثر التعليم المبكر للّغات الأجنبية على تعلم اللّغة العربية التعليم الاِبتدائي أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
أثر التعليم المبكر للغات اللأحنبية عى تعلم اللغة العربية .pdf | 4,51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.