Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3614
Title: دور الإدارة الإلكترونية في تحسين الأداء المالي
Other Titles: -وكالة ميلة-cpa دراسة حالة القرض الشعبي الجزائري
Authors: أحمد أيوب،ريان, بن يوسف،بوزرزور
Keywords: cpaالإدارة الإلكترونية، الأداء المالي، التكنولوجيا، بنك القرض الشعبي الجزائري
electronic management, financial performance, technology, Banque du Crédit Populaire Algérien (CPA
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university centre of abdelhafid boussouf -mila-
Citation: تخصص" إدارة مالية"
Abstract: تنعكس أهمية هذه الد راسة في التعرف على مفهوم معاصر شاع استخدامه مؤخرا، هو مفهوم أثر الإدارة الإلكترونية على الأداء المالي اولهدف الأساسي مع معالجة هذا الموضوع هو محاولة تقديم اطار نظري يحدد ويعرف مختلف المفاهيم المتعلقة بالإدارة الإلكترونية على الأداء المالي، ومؤشرات تقييمه، وكذا در اسة الربط بين هذين المتغيريين الإدارة الإلكترونية والأداء المالي واطار تطبيقي يدرس دور الإدارة الإلكترونية في تحسين ورفع كفاءة الأداء المالي من خلال تحليل أ راءعينة من موظفي وكالة ميلة للقرض الشعبي الجزائري ، معتمدين على الإستبيان الذي حلل بواسطة البرنامج الإحصائي وأساليب إحصائية متنوعة وتوصلت الد راسة إلى وجود ارتباط ايجابي بين الإدارة الإلكترونية اولأداء المالي للوكالة البنكية للوكالة البنكية محل الدراسة.
Description: The importance of this study is reflected in recognizing a contemporary concept that has recently become widespread, which is the concept of the impact of electronic management on financial performance. The primary objective of addressing this topic is an attempt to provide a theoretical framework that defines and identifies the various concepts related to electronic management on financial performance, its evaluation indicators, as well as studying the relationship between these two variables: electronic management and financial performance, and an applied framework that examines the role of electronic management in improving and enhancing the efficiency of financial performance through analyzing the opinions of a sample of employees of the Mila Agency for National Popular Credit, relying on a questionnaire analyzed using the statistical program SPSS and various statistical methods. The study concluded the presence of a positive correlation between electronic management and the financial performance of the studied banking agency.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3614
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.