Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3514
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorوسا م, بن الشيهب-
dc.date.accessioned2024-09-05T08:12:55Z-
dc.date.available2024-09-05T08:12:55Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3514-
dc.descriptionThis study aimed to determine the level of taxpayers’ assessment of the quality of fiscal management services of the tax inspectorate –Mila South. The analytical descriptive method was utilized. In addition, the uestionnaire was employed as a chief data collection tool. It was administered to a sample of taxpayers who belong to the inspectorate under study. Furthermore, spss v 25 was adopted for analysing the data collected.The study concluded that taxpayers’ assessment of the quality of service of the tax inspectorate – Mila South- is at a high level. Concerning the service quality dimensions, the reliability dimension was the most acceptable by the commissioned audience whereas the tangibility dimension was the least acceptable. Therefore, the local fiscal department recommends accelerating the dissemination of its new structure and allocating more resources to provide advanced means and equipment in order to facilitate its services and improve its quality.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى معرفة مستوى تقييم المكلفين بالضريبة لجود ة خدمات الإدارة الجبائية، لمفتشية الضرا ئب ميلة جنوب، حيث تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي، كما استخدمت الاستبانة، كأدا ة رئيسية لجمع البيانات )وزعت على عينة عشوائية من المكلفين ينتمون إلى المفتشية محل الدر ا سة(، وتم اعتماد برنامج spss.v 21 .، من أجل تحليل البيانات المجمعة . توصلت الد را سة إلى نتيجة مفادها أن تقييم المكلفين بالضريبة لجودة الخدمة بمفتشية الضر ا ئب ميلة جنوب عموما هي في المستوى المرتفع، أما من حيث أبعاد جودة الخدمة، فقد كان بعد الاعتمادية الأكثر قبولا بين جمهور المكلفين، أما البعد الأقل قبولا هو بعد الملموسية، لذا نوصي المصالح الجبائية المحلية بالإسرا ع في تعميم هيكلتها الجديدة، وتخصيص موارد أكبر لتوفير الوسائل والمعدات المتطورة، للتسهيل في خدماتها والتحسين في جودتها.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectضريبة، إدارة جبائية، مكلفين بالضريبة، مفتشية الضرا ئبen_US
dc.subjecttax, fiscal management / Fiscal administration / tax administration, taxpayers, tax inspectorateen_US
dc.titleتقييم جودة خدمات الإدارة الجبائية من وجهة نظر المكلفين بالضريبةen_US
dc.title.alternativeدراسة تطبيقية بمفتشية الضرائب ميلة جنوبen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.