Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3464
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإيهاب , بن زيان , بوحبل محمد لمين-
dc.date.accessioned2024-07-17T09:35:56Z-
dc.date.available2024-07-17T09:35:56Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتسويق الخدماتen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3464-
dc.descriptionThis study aimed to highlight the role of Customer Relationship Management (CRM) in improving the performance of electronic marketing. And in order to achieve this, the dimenions customer relationship anagment (customer relationship development, service quality, customer satisfavtion, customer loyalty) were adopted in improving the performance of e-marketing. The study established the descripitive analytical method and user the questionnaire as a basic tool for collecting data for a random sample of algeria telecom customers in the state of mile. It was estimated at 95 individuals for the purpose of testing hypotheses, The questionnaire was analyzed using SPSS. The study reached a set of resuts, the most important of wish are: There is a positive impact of the dimensions of customer relationship managment (customer relationship development, service quality, customer satisfavtion, customer loyalty) were adopted in improving the performance of e-marketing. There is a correlation between customer relationship managment as an independent variable and electronic marketing as a dependent variable.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى إبرا ز دور إدارة علاقات الزبائن في تحسن أداء التسويق الإلكتروني ومن أجل تحقيق ذلك تم اعتماد أبعاد إدارة علاقات الزبائن )تطوير علاقات الزبائن، الإدارة التفاعلية، جودة الخدمات، رضا الزبون، ولاء الزبون( في تحسين أداء التسويق الإلكتروني. وقد ثبتت الد را سة المنهج الوصفي التحليلي، واستخدمت أداة الاستبيان كأداة أساسية لجمع البيانات لعينة عشوائية من عملاء مؤسسة اتصالات الجزا ئر بولاية ميلة، وقدرت ب 95 مفردة. بغرض اختبار الفرضيات، تم تحليل .SPSS الاستبيان باستخدام وقد توصلت الد را سة لمجموعة من النتائج أهمها: وجود أثر إيجابي لأبعاد إدارة علاقات الزبائن )تطوير علاقات الزبائن، الإدارة التفاعلية، جودة الخدمات، رضا الزبون، ولاء الزبون( في تحسين أداء التسويق الإلكتروني.وجود علاقة ارتباطية بين إدارة علاقات الزبائن كمتغير مستقل والتسويق الإلكتروني كمتغير تابعen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectإدارة علاقات الزبائن، التسويق الالكتروني، تطوير علاقات الزبائن، الإدارة التفاعلية، جودة الخدمات، رضا الزبون، ولاء الزبون، مؤسسة اتصالات الجزا ئر.en_US
dc.subjectCustomer Relationship Management, E-Marketing, customer relationship development, service quality, customer satisfavtion, customer loyalty Algeria Telecom Corporation-Milaen_US
dc.titleمساهمة إدارة علاقات الزبائن في تحسين أداء التسويق الإلكترونيen_US
dc.title.alternative-د را سة حالة: مؤسسة اتصالات الجزا ئر-ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.