Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3457
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorشيماء , مشاية , بوطريف ميساء-
dc.date.accessioned2024-07-14T11:31:11Z-
dc.date.available2024-07-14T11:31:11Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتسويق الخدماثen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3457-
dc.descriptionThis study aimed to determine the impact of social media sites in its dimensions (the interaction, the spoken word, the announcement, the confidence) on the marketing of production family products in the Traditional room of Industry and Crafts in Wilaya of Mila, relying on the analytical descriptive curriculum, and in order to reach the required results, where we calculated the sample study where it was estimated that 60 workers in the Traditional room of Industry and Crafts in Wilaya of Mila. The results showed a statistically significant impact of social media sites on the marketing of production family products in the traditional industry room and the crafts in question, as well as an impact of social media interaction the word spoken, advertising and trust on social media sites on the marketing of family products. The study recommended an increase in productive family programmes, especially in state municipalities and villages as well as holding seminars in the room for roductive families and overcoming their difficulties, The study also recommended that social media sites should be used to increase their sales s Improvement and Competitiveness Project, It also recommended the establishment of a major entity authorized by the State to take care of small enterprises and productive families to solve their problems and take care of them by providing specialized training centres, facilitating access to project licenses and providing electronic applications for marketing their products, as well as participating in the development of marketing mechanisms for their products.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى تحديد أثر مواقع التواصل الاجتماعي بأبعاده )بعد التفاعل، بعد الكمية المنطوقة، بعد الإعلان، بعد الثقة( على تسويق منتجات الأسرة المنتجة بغرفة الصناعة التقليدية والحرف بولاية ميلة، وذلك بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي، ولأجل الوصول إلى النتائج المطلوبة، أين قمنا بحساب عينة الد را سة حيث قدرت ب 06 عامل بغرفة الصناعة التقليدية والحرف بولاية ميلة، وللتأكد .Spss من صدق الأداة تم استخدام برنامج الرزمة الإحصائية لمعموم الاجتماعية وقد أظهرت النتائج وجود أثر ذو دلالة إحصائية لمواقع التواصل الاجتماعي على تسويق منتجات الأسرة المنتجة بغرفةالصناعة التقليدية والحرف محل الد را سة، وكذا وجود أثر لمتفاعل والكلمة المنطوقة اولإعلان والثقة عبر مواقع التواصل الاجتماعي على تسويق منتجات الأسرة المنتجة. أوصت الد را سة بزيادة برا مج الأسر المنتجة وخاصة في بمديات الولاية والقرى، وكذا عقد الندوات في الغرفة فيما يخص الأسر المنتجة وتذليل الصعاب ليا، كما أوصت الد ا رسة بضرورة استخدام مواقع التواصل الاجتماعي من أجل زيادة مبيعاتيا، كذلك أوصت بالاطلاع عمى كل ما ىو جديد في مجال نشاط مشروع الأسرة لمتحسين والقدرة عمى المنافسة، كما أوصت بإنشاء جية رئيسية مخولة من قبل الدولة للاىتمام بالمشاريع الصغيرة والأسر المنتجة يكون عمى عاتقيا حل مشاكميم والاهتمام بهم من خلال توفير مرا كز تدريبية متخصصة وتسييل الحصول على ترا خيص المشروعات ليم وتوفير التطبيقات الإلكترونية لتسويق منتجاتهم، بالإضافة إلى المشاركة في وضع آليات تسويق لمنتجاتيمen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعي، تسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي، الأسرة المنتجةen_US
dc.subjectsocial media sites, social media marketing, productive familyen_US
dc.titleأثر مواقع التواصل الاجتماعي على تسويق منتجات الأسرة المنتجة بميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.