Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنسيم , بن طاع الله , مزيان فؤاد-
dc.date.accessioned2024-07-14T10:07:21Z-
dc.date.available2024-07-14T10:07:21Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتسويق الخدماتen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3454-
dc.descriptionThis study aims to identify the impact of the quality of hotel services and its relationship to customer satisfaction and loyalty, and to highlight the reality of the level of quality of hotel services and customer satisfaction and loyalty by addressing a case study in Algerian hotels, the Melaf Hotel and the Red Carpet Hotel in the state of Mila. The study reached a number of results, the most important of which is that the members of the study sample evaluate the quality of hotel services provided to them in the two hotels in terms of each standard of hotel service quality, with a positive evaluation, and that there are no differences between the opinions and impressions of the members of the study sample regarding the quality of hotel services provided depending on: gender, Age, educational level, number of visits to the hotel.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة إلى التعرف على اثر جودة الخدمات الفندقية و علاقتها برضا وولاء الزبائن، وإبرا ز واقع مستوى جودة الخدمات الفندقية ورضا وولاء الزبائن من خلال التطرق إلى د را سة ميدانية بالفنادق الجزا ئرية ، فندق ميلاف و فندق البساط الأحمر بولاية ميلة . وقد توصلت الد را سة إلى جملة من النتائج أهمها أن أفراد عينة الد را سة يقيمون جودة الخدمات الفندقية المقدمة لهم بالفندقين من ناحية كل معيار من معايير جودة الخدمة الفندقية ، تقييما ايجابيا، وعدم وجود فوارق بين أراء وانطباعات أفرا د عينة الد را سة نحو جودة الخدمات الفندقية المقدمة باختلاف: الجنس، العمر، المستوى التعليمي، عدد مرا ت الزيارة للفندقen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالخدمات الفندقية ، رضا وولاء الزبون ، فندق ميلاف ، فندق البساط الأحمرen_US
dc.subjecthotel services, customer satisfaction and loyalty, Milaf Hotel, Red Carpet Hotel.en_US
dc.titleأثر جودة الخدمات الفندقية على رضا و ولاء الزبونen_US
dc.title.alternative"دراسة ميدانية بالمؤسسات الفندقية " فندق البساط الأحمر و فندق ميلاف بولاية ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.