Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3267
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعقبة , عومارة , بوعبدالله أيوب-
dc.date.accessioned2024-02-06T12:15:19Z-
dc.date.available2024-02-06T12:15:19Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة أعمال "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3267-
dc.descriptionتهدف هذه الد را سة إلى تحديد مساهمة إسترا تيجية التدويل في نجاح النشاط التصديري لمؤسسة "سبتكس" للنسيج،وللوصول إلى نتائج معبرة اعتمدت هذه الد را سة على المنهج النوعي أو الوصفي لتناسبه مع الطبيعة الاستطلاعية لها.تم اللجوء إلى المقابلة الفردية مع مسؤول المؤسسة لجمع مختلف بيانات الد را سة، كما تم الاعتماد على تحليل المحتوى من أجل تحليل نتائج المقابلة. وقد توصلت هذه الد را سة إلى مجموعة من النتائج من أهمها : أن إسترا تيجية التدويل ساهمت بشكل كبير في نجاح النشاط التصديري لمؤسسة "سبتكس" للنسيج، وتوسيع نشاطها في الأسواق الدولية أن عوامل نجاح إسترا تيجية تدويل نشاط المؤسسات تصنف إلى ثلاث أصناف من العوامل منها ما هو متعلق بصفات المسيرين وأخرى متعلقة بخصائص المؤسسة نفسها وعوامل متعلقة بالمحيط. الخارجي بها.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the contribution of the internationalization strategy to the success of the export activity of the "Sptex" Textile Corporation, and to reach expressive results, this study relied on the qualitative or descriptive approach to suit its exploratory nature. The individual interview with the official of the institution was used to collect the various data of the study, and the content analysis was relied upon to analyze the results of the interview. This study reached a set of results, the most important of which are: That the nternationalization strategy contributed greatly to the success of the export activity of the "Sptex" Textile Corporation, and the expansion of its activity in the international markets. The success factors of the strategy of internationalizing the activity of the institutions are classified into three types of factors, including those related to the aracteristics of the managers, others related to the characteristics of the institution itself, and factors related to the environment. exterior out.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectinternational marketing, internationalization strategy, success factors, export, "Sptex" Textile Corporationen_US
dc.subjectالتسويق الدولي، إسترا تيجية التدويل، عوامل النجاح، التصدير، مؤسسة "سبتكس" للنسيجen_US
dc.titleدور إستراتيجية التدويل في نجاح النشاط التصديري للمؤسسات الجزائريةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة شركة سبتكس للنسيج _ شلغوم العيد ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.